ειδήσεις

Τάσεις και προεκτάσεις για την ψηφιακή επικοινωνία του μέλλοντος


Έπεσε η αυλαία στη Βαρκελώνη για τη μεγαλύτερη «γιορτή» στον χώρο της κινητής τηλεφωνίας και της ψηφιακής επικοινωνίας.
Ο λόγος για το Mobile World Congress, το οποίο πέρα από τις επίσημες ανακοινώσεις συσκευών από τις εταιρίες, αφορά στον καθορισμό των τάσεων και των στρατηγικών στην τεράστια αγορά της ψηφιακής επικοινωνίας.
Οι τάσεις για το φετινό Mobile World Congress, ως εξελικτική συνέχεια και των προηγούμενων ετών θα μπορούσαν να συνοψιστούν στα εξής σημεία:
  • Παρατηρείται μια μεγαλύτερη στροφή των κατασκευαστών κινητής τηλεφωνίας στην δημιουργία κινητών τηλεφώνων με τεχνολογία LTE (γρήγορο mobile internet), NFC (ανέπαφες συναλλαγές) και με χαρακτηριστικά μεγάλες οθόνες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εταιρία Turkcell η οποία σε επίσημη ανακοίνωσή της την Δευτέρα στο Mobile World Congress αναφέρθηκε στο λανσάρισμα περισσότερων συσκευών με ενσωματωμένη την τεχνολογία NFC.
  • Στην αρένα της κατάκτησης κυρίαρχων θέσεων στην κατασκευή smartphones μπαίνει δυναμικά η Κίνα, με εταιρίες κολοσσούς όπως η ZTE και η Huawei ενώ ιδιαίτερα το τελευταίο τετράμηνο, η Nokia μένει σημαντικά πίσω.
  • Οι εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα (apps) παραμένουν το μέσο της επιτυχίας για εταιρίες κολοσσούς όπως η Apple και η Google. Σημειώνεται για παράδειγμα ότι, οι προγραμματιστές που δημιουργούν εφαρμογές για το iΡhone εισπράττουν το 70% επί των συνολικών εσόδων από τις πωλήσεις που γίνονται μέσα από το online κατάστημα της Apple. Το υπόλοιπο 30% το καρπώνεται η Αpple, με τους παρόχους της κινητής τηλεφωνίας να μην απολαμβάνουν έσοδα.
  • To Firefox OS, ως ένα πρωτοποριακό λειτουργικό σύστημα που στηρίζεται σε τεχνολογία web (HTML5, Javascript) θέλει να ανταγωνιστεί το Android και το iOS. Στο φετινό Mobile World Congress παρουσιάστηκε από την ZTE μια συσκευή που υποστηρίζει Firefox OS.
  • Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η GSMA σε συνεργασία με την PwC τα έσοδα από data θα ξεπεράσουν σημαντικά τα έσοδα από την κινητή τηλεφωνία μέχρι το 2018.
  • Ο Dan Rose αντιπρόεδρος των στρατηγικών συνεργασιών στο Facebook δήλωσε χαρακτηριστικά ότι το Facebook αποτελεί μια εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, αναφερόμενος ουσιαστικά στον ολοένα αυξανόμενο αριθμό των ανθρώπων διεθνώς που χρησιμοποιούν το Facebook μέσω του κινητού τους τηλεφώνου. Σημειώνεται ότι το 23% των εσόδων του Facebook το τέταρτο τρίμηνο του του 2012 προέρχονται από την κινητή τηλεφωνία.
  • Η μετάβαση από την κινητή τηλεφωνία στο λεγόμενο «mobile computing» δεν αποτελεί απλά μια τάση αλλά την μετεξέλιξη του κινητού τηλεφώνου σε ένα μέσο με το οποίο πραγματοποιούνται μια σειρά δραστηριοτήτων από πληρωμές, πρόσβαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ακόμα και χρηστικές λειτουργίες στο κομμάτι της υγείας (mhealth). Επίσης, η χρησιμοποίηση των κινητών τηλεφώνων ως μέσο μάρκετινγκ (mobile marketing) κερδίζει συνεχώς έδαφος με το φετινό Mobile World Congress να έχει για πρώτη φορά μια ξεχωριστή ζώνη αποκλειστικά για το mobile marketing (empowerment brands zone).
  • Η επόμενη μεγάλη τάση ακούει στο όνομα M2M (machine-to-machine communications). Το δίκτυο αισθητήρων και κινητήρων, που όχι απλά σε επίπεδο σπιτιού, αλλά ολόκληρης πόλης θα βρίσκονται πίσω από μικρά και μεγάλα πράγματα της καθημερινότητας. Μάλιστα, η Deutsche Telekom, σε συνεργασία με την IBM έχουν στα σκαριά το project «Smarter Cities». Η πρώτη βέβαια διδάξασα της έννοιας «Networked Cities» είναι η Ericsson, η οποία εδώ και δύο χρόνια μιλά για το όραμα της δικτυωμένης κοινωνίας. Στο πλαίσιο του M2M γίνεται όμως αναφορά και στο Enterprise M2M, με το οποίο επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν τις παραμέτρους λειτουργίας και τις παραγωγικές τους διαδικασίες μέσα από συνδυασμό cloud και Μ2Μ.

About Freegr network

Από το Blogger.