Europe

Μέτρον άριστον! Τόσο... όσο στη χρήση υπολογιστών από παιδιά

Η νέα τάση των σχολείων να χρησιμοποιούν υπολογιστές στην τάξη για την εκπαίδευση των μαθητών δείχνει πως μάλλον χειροτερεύει, παρά βελτιώνει τις επιδόσεις τους. Σύμφωνα, λοιπόν, με διεθνή έκθεση του ΟΟΣΑ, οι μαθητές που χρησιμοποιούν υπολογιστή μία έως δύο φορές την εβδομάδα στη τάξη, έχουν καλύτερα αποτελέσματα σε τεστ και ασκήσεις από όσους δε χρησιμοποιούν καθόλου. Όμως, εάν ένα παιδί ασχολείται καθημερινά και περνά ατελείωτες ώρες μπροστά από μία οθόνη χάνει τον έλεγχο και οι βαθμοί του είναι αρκετά χαμηλοί. Όπως αναφέρει ο Οργανισμός, τα σχολεία έχουν στόχο την εξοικείωση των νέων με την τεχνολογία. Το περίεργο είναι πως μέχρι στιγμής οι ανεπτυγμένες χώρες δεν έχουν έχουν καταφέρει να μειώσουν το «ψηφιακό χάσμα» και να μεταφέρουν νέες χρήσιμες δεξιότητες στους μαθητές.
Η έκθεση επισημαίνει ότι ακόμη και οι χώρες που έχουν επενδύσει περισσότερο από τις άλλες στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών, δεν έχουν δει σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις των μαθητών τους στα διεθνή τεστ PISA, τόσο στα θετικά όσο και στα θεωρητικά μαθήματα. Ο διευθυντής Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του ΟΟΣΑ, Αντρέας Σλάιχερ, δήλωσε ότι η τεχνολογία δημιούργησε «πολλές ψεύτικες ελπίδες». «Οι άνθρωποι νομίζουν ότι μπορούμε απλώς να προσθέσουμε την τεχνολογία σε αυτό που κάνουμε ήδη στα σχολεία και ότι αυτό πρόκειται να μεταμορφώσει τη μάθηση. Αυτοί οι άνθρωποι θα απογοητευθούν από τα νέα ευρήματα».

About Freegr network

Από το Blogger.