athens

Δημήτρης Χατζής: Στα 15 του έφτιαξε ανθρωποειδές ρομπότ, στα 21 του έχει start up


Ο Δημήτρης Χατζής, είναι μόλις 21 χρονών και έχει ήδη στο ενεργητικό του, μεταξύ άλλων -εκτός από πολλές διακρίσεις - τη δημιουργία ενός ανθρωποειδούς ρομπότ, μερικών 3D εκτυπωτών και μιας εταιρείας start up, που ξεκίνησε ο ίδιος από το εφηβικό του δωμάτιο. Μέσω αυτής, κατασκευάζει μόνος του ένα καινοτόμο προϊόν, που δίνει νέα οπτική στην κατασκευή ηλεκτρονικών υπολογιστών, ενώ σύντομα θα ακολουθήσουν κι άλλα.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ο Δημήτρης Χατζής είναι μια από τις περιπτώσεις «παιδιών-θαύμα». Αυτοδίδακτος, από πολύ μικρή ηλικία και με αφορμή μια ταινία που είδε με ρομπότ (με τίτλο «Real Steel»), άρχισε να ασχολείται και να πειραματίζεται με τη ρομποτική. Σε ηλικία 16 ετών περίπου και αφού είχε κατασκευάσει τους δικούς του 3D εκτυπωτές -παιδί ακόμα ψάχνοντας μόνος του στο Διαδίκτυο- έφτιαξε τον «Troopy», ένα ανθρωποειδές ρομπότ ύψους 1,85 μ., ψηλότερο από τον ίδιο τότε, όπως μου λέει γελώντας.

Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/stories/dimitris-hatzis-rompot-koytia-ypologisti-ascosΓιατί όμως το ονόμασε «Ascos»; «Το όνομα είναι εμπνευσμένο από τον Ασκό του Αιόλου, που όλοι γνωρίζουμε. Ουσιαστικά, ο ασκός ήταν το μέσο που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι, για να μεταφέρουν υγρά και φαγητά υψηλής αξίας εκείνη την εποχή. Το Ascos Case είναι ουσιαστικά αυτό που μεταφέρει με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, κάτι καινοτόμο, και έτσι αλλάζει τη φιλοσοφία του και προχωράει η εξέλιξη των καινοτόμων προϊόντων», εξηγεί. Έτσι τώρα λοιπόν, με τον δικό του, σύγχρονο «ασκό», μεταφέρει τα πολύτιμα «συστατικά» που απαρτίζουν έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή και του δίνουν «ζωή».



Το Ascos Case συνδυάζει λειτουργικότητα και καλαισθησία, ενώ είναι και οικολογικό / Φωτογραφία: Ascos Design

Ο ίδιος, ιδιαίτερα χαμηλών τόνων γι' αυτά που έχει καταφέρει μέχρι σήμερα και πολύ ώριμος για την ηλικία του, χωρίς όμως ίχνος μικρομεγαλισμού και με συγκροτημένη σκέψη, μίλησε στο iefimerida και μας περιέγραψε πώς ξεκίνησε όλο αυτό το ταξίδι, καθώς και τι ονειρεύεται για το μέλλον. Επίσης, όταν η κουβέντα μας έφτασε στις Πανελλήνιες, μοιράστηκε τις σκέψεις και τις ιδέες του για το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα και πώς θα μπορούσε αυτό να βελτιωθεί.

Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/stories/dimitris-hatzis-rompot-koytia-ypologisti-ascos Η ενασχόληση με τη ρομποτική και η γέννηση του Ascos PC Case

Είσαι ο εμπνευστής και ο δημιουργός του καινοτόμου προϊόντος Ascos PC Case. Τι είναι ακριβώς και πώς γεννήθηκε αυτή η ιδέα;


Ουσιαστικά το Ascos γεννήθηκε το 2016, στα πλαίσια της συμμετοχής μου σε μια τεχνολογική έκθεση και προκειμένου να παρουσιάσω τα τότε πρότζεκτ μου, τις δημιουργίες μου στη ρομποτική, όπως ήταν ένα ρομπότ και 3D εκτυπωτές. Χρειαζόμουν πάντα έναν υπολογιστή, όπου εκεί μέσα θα είχα όλα τα προγράμματά μου και θα έπρεπε να τον μεταφέρω στις εκθέσεις, για να μπορούν να λειτουργούν τα πρότζεκτ μου. Κι έτσι είχα κάνει. Είχα φτιάξει ένα δικό μου κουτί εκείνη την εποχή, γιατί δεν μου άρεσαν αυτά που υπήρχαν στην αγορά, ένα διαφορετικό κουτί υπολογιστή, με ένα ιδιαίτερο design - που έχει το συγκεκριμένο - και μετά αυτό ήρθε λίγο τυχαία.


Μόλις ξεκίνησε η καραντίνα και το lockdown λόγω του κορωνοϊού, είχα γυρίσει και εγώ από τη Γερμανία όπου είμαι φοιτητής στο τρίτο έτος του Πολυτεχνείου του Βερολίνου. Έτσι, επειδή δημιουργήθηκε λίγος περισσότερος ελεύθερος χρόνος μέσα σε αυτή την κατάσταση, και επειδή δεν μου αρέσει καθόλου να μην κάνω κάτι μέσα στη μέρα μου, είπα να ξεκινήσω να κάνω κι άλλο ένα όνειρο που είχα στο μυαλό μου, να υλοποιήσω κάποιες από τις σκέψεις μου επιχειρηματικά. Θυμάμαι και από πιο μικρός που πήγαινα σε διάφορες εκθέσεις και στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα, υπήρχε κόσμος που με πλησίαζε και μου έλεγε μήπως να το προχωρήσουμε επιχειρηματικά και να δούμε πώς μπορούμε να το πατεντάρουμε κτλ. Αλλά τότε υπήρχε ο φόβος επειδή ήμουν μικρότερος, καθώς και το οικονομικό πρόβλημα που αντιμετώπιζε τότε η χώρα μας, κι έτσι αυτά δεν μου επέτρεπαν να κάνω κάποιες τέτοιες σκέψεις. Τώρα, υπήρχε η δυνατότητα και είπα να το ξεκινήσω.



Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/stories/dimitris-hatzis-rompot-koytia-ypologisti-ascos


Το Ascos Case βγαίνει σε τρεις αποχρώσεις / Φωτογραφία: Ascos Design

Ουσιαστικά είναι μια προσωπική δουλειά που ξεκίνησε από πέρσι, τον Μάρτιο το 2020, που ίδρυσα την ατομική μου επιχείρηση Ascos Design η οποία έχει στόχο να συνδυάζει την καλαισθησία με τη λειτουργικότητα σε καινοτόμα προϊόντα, με μια οικολογική προοπτική. Η διαμονή μου στο Βερολίνο και γενικά η επαφή μου με τη Βόρεια Ευρώπη, μου έχουν δώσει μια άλλη οπτική των πραγμάτων όσον αφορά την οικολογική ευαισθησία και γι' αυτό όταν μιλάμε για καινοτόμα προϊόντα, θεωρούμε πολύ σημαντικό, να είναι πρώτα απ' όλα 100% οικολογικά ή έστω να αποτελούνται από φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, για να ισχύουν ότι είναι καινοτόμα προϊόντα, αλλιώς δεν είναι καινοτόμα προϊόντα. Θεώρησα σημαντικό να ξεκινήσω την Ascos Design, όπου έχουμε αυτόν τον στόχο και αυτές τις βλέψεις. Κάναμε την πρώτη μας υλοποίηση πέρσι, μόλις ανοίξαμε την επιχείρηση, η οποία ήταν το οικολογικό κουτί υπολογιστή, που είναι 100% χειροποίητο, και συνδυάζει την καλαισθησία και τη λειτουργικότητα.


Παίρνουμε δηλαδή τα μαύρα κουτιά των υπολογιστών που έχουμε όλοι συνήθως κάτω ή δίπλα στα γραφεία μας, τα ανεβάζουμε πλέον πάνω, καθώς αποτελούν ένα καλαίσθητο αξεσουάρ του γραφείου μας. Εκεί, δίνουν μια άλλη φιλοσοφία στον χώρο, μας εμπνέουν και μπορούμε έτσι να δουλεύουμε καλύτερα. Το ψυχολογικό κομμάτι είναι πάρα πολύ σημαντικό, αυτό το είδαμε ακόμα περισσότερο μέσα στο lockdown. Και αυτό το συνδυάσαμε με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά. Όλους αυτούς τους καλοκαιρινούς μήνες του 2020, μέχρι φέτος, περίπου έναν χρόνο μετά, με πολύ μεράκι κάθισα και έφτιαξα ένα ολόκληρο εργαστήριο από ένα σύστημα μηχανών, οι οποίες κατασκευάζουν τα συγκεκριμένα κουτιά υπολογιστών και τα οποία είναι και αυτά κατασκευασμένα από επαναχρησιμοποιούμενα ανακυκλώσιμα υλικά, γιατί όπως είπα, με την Ascos Design θέλαμε να αλλάξουμε τη φιλοσοφία και στη χρήση και στην κατασκευή, αλλά και στην παραγωγή των κουτιών υπολογιστών..gr - https://www.iefimerida.gr/stories/dimitris-hatzis-rompot-koytia-ypologisti-ascos

About Freegr network

Από το Blogger.