Το ψηφιακό ταξίδι της Unilever οδηγεί σε πραγματικά αποτελέσματα τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους υπαλλήλους.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι μόδα. Είναι μια νέα πραγματικότητα που βιώνουν όλο και περισσότερες εταιρείες σε όλον τον κόσμο, δίνοντας αξία στους πελάτες τους, ενδυναμώνοντας τους εργαζόμενους, ώστε να εξελίσσονται και να γίνονται πιο αποτελεσματικοί, και, τελικά, συμβάλλοντας στη διατήρηση του ανταγωνιστικού τους πλεονεκτήματος.
Για τη Unilever, μία από τις κορυφαίες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών παγκοσμίως, ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι το ίδιο το μέλλον. Σύμφωνα με τη CIO της εταιρείας, Jane Moran, ο ψηφιακός μετασχηματισμός ενδυναμώνει τους υπαλλήλους και τους βοηθά να ανταποκρίνονται, με επιτυχία, στις προσδοκίες των καταναλωτών. «Αυτό που αλλάζει είναι ο τρόπος που συνδεόμαστε με τους ανθρώπους, καθιστώντας τα δεδομένα διαθέσιμα σε μία ευρεία βάση υπαλλήλων, παρέχοντάς τους τις δεξιότητες να τα αναλύουν, προκειμένου να καταλήγουν σε καλύτερες αποφάσεις», αναφέρει χαρακτηριστικά η Moran. «Αυτό μπορεί να αποφέρει ξεκάθαρα οφέλη, όπως αυξημένη αποτελεσματικότητα αλλά και σημαντική επιρροή σε ζητήματα καίριας σημασίας για τη δουλειά μας, όπως είναι η βιωσιμότητα».
Το ψηφιακό ταξίδι της Unilever
Ένας από τους βασικούς στόχους της Unilever στο ψηφιακό της ταξίδι είναι να πορεύεται βάσει δεδομένων και στοιχείων, ώστε να μπορεί να προβλέπει το μέλλον – έργο καθόλου εύκολο για μία εταιρεία αξίας 55 δις. δολαρίων, με παρουσία σε 190 χώρες.
Για να το πετύχει αυτό, η Unilever βασίστηκε στις νέες τεχνολογίες, όπως είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη και η ρομποτική αλλά και στις ψηφιακές πλατφόρμες που υποστηρίζονται από τη Microsoft, με το Azureνα αποτελεί την αρχιτεκτονική ‘ραχοκοκαλιά’ για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας. Και φυσικά, δεν παρέλειψε να εκπαιδεύσει τους εργαζόμενους, παρέχοντάς τους όλες τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες.
Το ‘ψηφιακό δίδυμο’ που λύνει τα χέρια των υπαλλήλων
Χάρη λοιπόν στις έξυπνες υπηρεσίες αιχμής της πλατφόρμας Azure IoT (Internet of Things), η Unilever, δημιούργησε το ‘ψηφιακό της δίδυμο’ – ένα ψηφιακό μοντέλο νέας γενιάς ενός φυσικού εργοστασίου. Στο μοντέλο αυτό, συνδέονται τα μηχανήματα και όλος ο εξοπλισμός του εργοστασίου, ώστε να μπορούν να μεταφέρουν έναν τεράστιο όγκο δεδομένων, από θερμοκρασίες, μέχρι κύκλους παραγωγής.
Η ψηφιακή αναπαράσταση κάθε μηχανήματος και κάθε διαδικασίας λύνει τα χέρια των εργαζομένων, καθώς τους προσφέρει ξεκάθαρη εικόνα όλου του εργοστασίου. Τα δεδομένα, που συλλέγονται, αναλύονται με αλγόριθμους μηχανικής εκμάθησης, προβλέποντας την έκβαση των εργασιών. Στην πραγματικότητα, όσα περισσότερα δεδομένα λαμβάνει ένα μηχάνημα, τόσο περισσότερα μαθαίνει και μάλιστα, με ραγδαίους ρυθμούς. Οι αλγόριθμοι μπορεί να φτάσουν σε επίπεδα μεγάλης ακρίβειας, ελέγχοντας ακόμα και ένα μέρος μιας μηχανής ή μιας ολόκληρης διαδικασίας. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στους χειριστές να δουλεύουν με μεγαλύτερη ακρίβεια και να παίρνουν καλύτερες αποφάσεις, απελευθερώνοντάς τους από επαναλαμβανόμενες χειροκίνητες εργασίες, ενώ δημιουργεί συνοχή στη γραμμή παραγωγής, αυξάνοντας παράλληλα την παραγωγικότητα του εργοστασίου.
Αυτή τη στιγμή, η Unilever έχει στη διάθεσή της οκτώ ψηφιακούς δίδυμους σε όλον τον κόσμο (Βόρεια Αμερική, Νότια Αμερική Ευρώπη και Ασία), λαμβάνοντας δεδομένα από 15 από τις 300 μονάδες της, σχεδιάζοντας να αυξήσει τον αριθμό αυτό στις 70 μονάδες, μέχρι το τέλος του έτους και στις 100 μέχρι το 2020, ενώ ήδη παρουσιάζεται εξαιρετικά θετικός αντίκτυπος στις λειτουργίες.
Παράλληλα, η Unilever χρησιμοποιεί το Power BΙ (εργαλείο business analytics), για τον χειρισμό και την ανάλυση όλης αυτής της πληροφορίας, με το οποίο οι υπάλληλοι έχουν άμεση πρόσβαση στα δεδομένα που χρειάζονται, επιλύοντας οι ίδιοι οποιοδήποτε πρόβλημα παρουσιαστεί. Το εργαλείο αυτό συμβάλλει στην αύξηση της αποδοτικότητας της εταιρείας, περιορίζοντας στο ελάχιστο λανθασμένα ή ασήμαντα alerts που αφορούν στις γραμμές παραγωγής.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Unilever ενισχύεται ακόμα περισσότερο με την ολοκληρωμένη σουίτα Microsoft 365 και εφαρμογές όπως το SharePoint, το Outlook, το Word, το PowerPoint και το Excel. Το ίδιο συμβαίνει και με τα εργαλεία συνεργασίας και επικοινωνίας, όπως το Teams και το Yammer, τα οποία βοηθούν τους 155.000 εργαζομένους της εταιρείας, σε όλον τον κόσμο, να συνδέονται μεταξύ τους, να επικοινωνούν, να ανταλλάσσουν απόψεις και να μοιράζονται γνώση. Ειδικά για το Teams, η Moran εμφανίζεται ενθουσιασμένη: «Μέσα σε μια μέρα ενώσαμε 2.000 μηχανικούς, οι περισσότεροι από τους οποίους δεν είχαν μιλήσει ποτέ μεταξύ τους, καταρρίπτοντας έτσι τυχόν όρια που μπορεί λανθασμένα να βάζουν οι άνθρωποι, και ενώνοντας συναδέλφους κυριολεκτικά από όλο τον κόσμο».
Ο τεχνολογικός μετασχηματισμός της Unilever έχει ήδη επιφέρει σημαντικές επιτυχίες σε όλους τους τομείς, από την αλυσίδα εφοδιασμού, μέχρι την έρευνα και την ανάπτυξη, και από τους ανθρώπινους πόρους, μέχρι τις πωλήσεις. Οι εργαζόμενοι είναι πλέον σε θέση να εκμεταλλεύονται τη δύναμη των δεδομένων και της αναλυτικής, και να παίρνουν πιο σωστές και γρήγορες αποφάσεις. Αποτέλεσμα; «Η δημιουργία μιας κουλτούρας και ενός οργανισμού που αξιοποιούν τα δεδομένα με έξυπνο τρόπο σε όλη τη διαδρομή της εφοδιαστικής αλυσίδας, και που, με την υποστήριξη analytics και στοιχείων, μπορούν να παίρνουν καλύτερες αποφάσεις -και πιο γρήγορα- ώστε να καλύπτουν, αλλά και να ξεπερνούν διαρκώς, τις προσδοκίες των καταναλωτών», όπως αναφέρει ο Dave Penrith, chief engineer της Unilever. 'Ναυτεμπορική'
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου