Τη διείσδυση του ίντερνετ στις ζωές των Ελλήνων ηλικίας 16-74 χρόνων, σε ποσοστό 92%, καταγράφει η Πανελλήνια Έρευνα Focus on Tech Life της Focus Bari.
Βάσει της έρευνας, η συντριπτική πλειονότητα των πολιτών στη χώρα είναι πλέον χρήστες του ίντερνετ, ενώ οι συνθήκες της πανδημίας πυροδότησαν την ήδη υπάρχουσα τάση ανάπτυξης της ψηφιακής ζωής στην καθημερινότητα.
Ως φυσικό επακόλουθο, επτά στους δέκα Έλληνες δηλώνουν ότι αύξησαν τον χρόνο που αφιερώνουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από την έναρξη των lockdown, από τον περασμένο Μάρτιο έως σήμερα.
Ως προς το Facebook, τρεις στους τέσσερις Έλληνες δηλώνουν ότι έχουν τουλάχιστον ένα προφίλ, ενώ ακολουθούν τα Youtube και Instagram με ποσοστά 62% και 55% αντίστοιχα.
Αρνητικές πλευρές
Ωστόσο, ο αυξημένος χρόνος έκθεσης και διάδρασης στα social media δεν είναι πάντα θετικός. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Focus Bari, εντοπίζεται ότι:
- Δύο στους τρεις Έλληνες αγαπούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γιατί τους κρατούν σ’ επαφή με φίλους, με την κοινωνία και γενικότερα τους κάνουν να νιώθουν συνδεδεμένοι με τον «έξω κόσμο».
- Δύο στους πέντε χρησιμοποιούν τα social media για να προβάλουν την δουλειά τους ή/και να προσφέρουν επαγγελματικές υπηρεσίες τους.
- Τρεις στους πέντε παραδέχονται ότι αφιερώνουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περισσότερο χρόνο απ’ όσο θα ήθελαν και συχνά παρασύρονται από αυτά και αμελούν άλλες δράσεις που θα ήθελαν να κάνουν, όπως διάβασμα, κάποιο άλλο χόμπι, άθλημα κλπ.
- Δύο στους πέντε κάθε μέρα λένε το πρωί στον εαυτό τους ότι δεν θα παρασυρθούν από τα social media, όμως δεν το καταφέρνουν.
- Ένας στους τρεις ομολογεί ότι συχνά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τον/την κάνουν να αισθάνεται ακόμα περισσότερη μοναξιά -παρά την «σύνδεση»- καθώς κάποιες δημοσιεύσεις φίλων τους κάνουν να αισθάνονται δυσάρεστα.
- Ειδικά οι αναρτήσεις με φωτογραφίες από εποχές προ πανδημίας τους κάνουν να αισθάνονται θλίψη.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου