κινητά

Οι Έλληνες αγκαλιάζουν smartphones και tablets

Στην παρουσίαση της Wind στην 77η ΔΕΘ, είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε και μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για την ανάπτυξη της αγοράς των smartphones και των tablets στην Ελλάδα, αλλά και των συνηθειών των Ελλήνων χρηστών.
Τα στοιχεία αυτά, προκύπτουν από τους συνδρομητές της εταιρείας, αλλά και από έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί από τρίτους. Ξεκινώντας από τα smartphones, η αγορά παρουσιάζει μεγάλη άνοδο, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο του 2012, πουλήθηκαν 339 χιλιάδες συσκευές, ενώ στο αντίστοιχο διάστημα το 2011 είχαν πουληθεί 231 χιλιάδες συσκευές, αύξηση που αντιστοιχεί σε ποσοστό 47%.
Όσον αφορά στα λειτουργικά, το Android είναι αυτό που κατέχει την μερίδα του λέοντoς, με ποσοστό που φθάνει σχεδόν το 80%, ενώ το iOS της Apple, έχει το 10% της αγοράς, ποσοστό μάλλον εντυπωσιακό, αν αναλογιστούμε πως πρόκειται πρακτικά για μία μόνο συσκευή.
Συνολικά πάντως, τα smartphones αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 42% της συνολικής αγοράς των κινητών τηλεφώνων, με το μερίδιό τους να είναι ανοδικό, δείγμα ότι και οι έλληνες καταναλωτές έχουν αντιληφθεί τα οφέλη των "έξυπνων κινητών" και έχουν αρχίσει να τα προτιμούν. Όσο για το τι συσκευές αγοράζουμε, το 63% των πωλήσεων είναι συσκευές κάτω των €200, ενώ το 18% της αγοράς είναι οι συσκευές άνω των €600.
Περνώντας στα tablets και εδώ τη τάση που καταγράφεται είναι ανοδική και τα νούμερα αυτή τη στιγμή κάνουν λόγο για πωλήσεις περί τα 9.000 τεμάχια μηνιαίως, παρά την κρίση, τη στιγμή που το 2011 η αγορά ήταν κάτω από τα 4.000 τεμάχια κατά μέσο όρο.
Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει και η χρήση που κάνουν οι καταναλωτές, καθώς ως γνωστόν όλες αυτές οι συσκευές είναι σχεδόν "άχρηστες" χωρίς πρόσβαση στο Internet. Σε ερώτησή μας για τον αν υπάρχουν καινούργιοι χρήστες που δεν αγοράζουν πακέτο δεδομένων μαζί με την νέα τους συσκευή, η απάντηση ήταν αρνητική, όμως εξακολουθούν να υπάρχουν κάτοχοι smartphones -σε ποσοστό περίπου 40% σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Wind- που δεν έχουν σύνδεση data.
Αν αναρωτιέστε ποια είναι η πιο δημοφιλής υπηρεσία όπου ξοδεύουν τα δεδομένα τους οι χρήστες, η απάντηση είναι το YouTube, και μετά ακολουθούν οι βιντεοκλήσεις μέσω Skype, εικόνα που συμβαδίζει και με την τάση που είχαν ανακοινώσει τα στελέχη της Cisco στο φετινό Cisco Live, όπου το video αναμένεται να αποτελεί τα 66% της συνολικής κίνησης του Internet μέχρι το 2015.
Σχετικά με την κατανάλωση των δεδομένων, τα νούμερα που έδωσε η Wind είναι άκρως εντυπωσιακά. Έτσι μετά την αναβάθμιση του δικτού παρατηρήθηκε τριπλασιασμός στον όγκο των δεδομένων που χρησιμοποιούσαν οι χρήστες στην Αθήνα και διπλασιασμός στην Θεσσαλονίκη, ενώ συνολικά στην Ελλάδα έχει διπλαστιαστεί η κίνηση, πάντα για το δίκτυο της Wind.
Η εταιρεία έχοντας καταγράψει όλες τις παραπάνω τάσεις, είναι έτοιμη να ανταποκριθεί στις ανάγκες και τις απαιτήσεις των καταναλωτών σε όλα τα επίπεδα. Για παράδειγμα, τα στελέχη της εταιρείας δήλωσαν πως η άνοδος του traffic αν και μεγάλη δεν τους προβληματίζει, καθώς η υποδομή είναι τέτοια, που μπορεί να ανταπεξέλθει σε ακόμα μεγαλύτερο όγκο δεδομένων και πως οι συνδρομητές θα μπορούν να απολαμβάνουν τις καλύτερες υπηρεσίες ομιλίας και Ιnternet.

About Freegr network

Από το Blogger.