Στη νέα έκδοση της ετήσιας έρευνας των PayPal και SuperData για τα eSports υπολογίζεται ότι τα έσοδα από την ευρωπαϊκή αγορά των eSports το 2018 θα αγγίξουν τα 325 εκατομμύρια δολάρια. Η Ρωσία είναι πρώτη, σύμφωνα με την έρευνα, με έσοδα της τάξης των 38 εκατομμυρίων δολαρίων το 2017, ενώ τα συνολικά κέρδη από τα ηλεκτρονικά αθλήματα στην Ευρώπη άγγιξαν τα 253 εκατομμύρια δολάρια την ίδια χρονιά. Η Ελλάδα βρίσκεται στην δεύτερη χαμηλότερη θέση ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες, με έσοδα 850 χιλιάδες δολάρια, και πάνω από την τελευταία σε κατάταξη χώρα, την Ουγγαρία (570 χιλιάδες δολάρια).
Εντούτοις, οι ειδικοί προβλέπουν ότι η φετινή ανάπτυξη της εν λόγω αγοράς στην χώρα μας θα φτάσει περίπου το 17-18% το 2018, ξεπερνώντας μάλιστα τις περσινές εκτιμήσεις. Είναι μεν σαφώς κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 29%, αλλά πιο ψηλά από την Ιταλία (15%), την Ιρλανδία (5%) και με αντίστοιχο ρυθμό με την Δανία (18%) και την Γαλλία (19%). Τα συνολικά έσοδα από τα ευρωπαϊκά ηλεκτρονικά αθλήματα το 2018 εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα 325 εκατομμύρια δολάρια.
Στην Ευρώπη υπάρχουν περίπου 27 εκατομμύρια άνθρωποι που ασχολούνται ενεργά με τα eSports, εκ των οποίων οι 437 χιλιάδες είναι Έλληνες. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι τα νούμερα θα διατηρήσουν σταθερή ανοδική τάση, και η Ελλάδα δεν αποτελεί εξαίρεση – το αντίστοιχο κοινό εκτιμάται ότι θα ανέβει κατά 17% έως το τέλος του 2019 (σε σύγκριση με το 2017).
Καθώς τα eSports, μαζί με τις σχετικές δραστηριότητες, είναι ευρέως συνυφασμένα με τους νεαρότερους ανθρώπους, δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι το 71% του ελληνικού κοινού των ηλεκτρονικών αθλημάτων είναι ηλικίας 13 με 34 ετών. Ενώ η μεγαλύτερη ηλικιακή κατηγορία είναι εκείνη των 25-34 ετών (28%), η ομάδα των εφήβων ηλικίας 13-17 ετών απαρτίζει το 19%, καταδεικνύοντας το πόσο δημοφιλή είναι τα eSports στους teenagers και την απόλυτα εξοικειωμένη με την τεχνολογία Generation Z, τη γενιά που διαμορφώνει άλλωστε τις τάσεις της βιομηχανίας ψηφιακών παιχνιδιών.
Πρόκειται μάλιστα για το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη, το οποίο η χώρα μας μοιράζεται με την Γαλλία και τη Βουλγαρία (19%), καθώς και με την Νορβηγία (18%). Εκτός Γηραιάς ηπείρου, την πρώτη θέση κατέχουν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με 24%. Οι Έλληνες θεατές άνω των 45 ετών σημειώνουν πολύ χαμηλά ποσοστά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας.
Τα eSports και το gaming θεωρούνται γενικά «ανδρική υπόθεση», αλλά όσο μεγαλώνει η αγορά, τόσο επηρεάζει και την ισότητα των φύλων. Το 2017 η αγορά των ηλεκτρονικών αθλημάτων στη Σουηδία ήταν η πλέον «γυναικοκρατούμενη», με το ποσοστό των γυναικών που ασχολούνται με τα eSports να φτάνει στο 25%, ενώ ακολουθούν η Πολωνία (24%) και η Γαλλία (23%). Στην Ελλάδα, το 19% του κοινού απαρτίζεται από γυναίκες (15% το 2016), ενώ ο συνολικός μέσος όρος στην Ευρώπη πέρυσι ήταν μόλις 18%. Οι μεγαλύτερες διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα σημειώθηκαν στην Βουλγαρία, την Ισπανία και την Ιταλία, όπου μόλις το 11-13% του αντίστοιχου κοινού ήταν γυναικείο στις χώρες αυτές. Η κοινότητα των ηλεκτρονικών αθλημάτων στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα διαθέτει ελαφρώς περισσότερες γυναίκες, με ποσοστό 14%.
Τα ευρήματα βασίζονται σε έναν συνδυασμό από τα αποτελέσματα της έρευνας σε εθνικό επίπεδο που διεξήχθη τον Οκτώβριο του 2017 (σε δείγμα 1.000 ερωτηθέντων ανά χώρα) και από τα στοιχεία θέασης των esports που συλλέχθηκαν από τις πλατφόρμες Twitch και YouTube. Η έρευνα διεξήχθη στις εξής χώρες: Βέλγιο, Βουλγαρία, Γαλλία, Δανία, Ελλάδα, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ιρλανδία, Ισπανία, Ισραήλ, Ιταλία, Μεγάλη Βρετανία, Νορβηγία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ρωσία, Σουηδία, Τσεχική Δημοκρατία και Φινλανδία.
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου