Οι χρήστες απευθύνονται στην Google, αναζητώντας πληροφορίες που μπορούν να εμπιστευτούν και που συχνά προέρχονται από έρευνα δημοσιογράφων και δημοσιογραφικών ομίλων παγκοσμίως. Και ενώ οι απαιτήσεις για ποιοτική δημοσιογραφία είναι υψηλότερες από ποτέ, ο κλάδος βρίσκεται υπό πίεση, καθώς οι εκδόσεις σε όλον τον κόσμο αντιμετωπίζουν προκλήσεις λόγω της μετάβασης στην ψηφιακή εποχή.
Αυτό απασχολεί έντονα την Google, καθώς η αποστολή της να καταστήσει τον κόσμο πιο ενημερωμένο είναι εγγενώς συνδεδεμένη με το έργο δημοσιογράφων και ειδησεογραφικών ομίλων ανά τον κόσμο. Η κοινή τους αποστολή αντανακλάται επίσης στο αμοιβαίο επιχειρηματικό ενδιαφέρον. Μια σπουδαία μηχανή αναζήτησης και τα συναρπαστικά αποτελέσματα στο YouTube εξαρτώνται από ένα υγιές οικοσύστημα εκδοτών που παράγουν σπουδαίο ψηφιακό περιεχόμενο. Αν οι εκδότες δεν αναπτύσσονται, δεν αναπτύσσεται ούτε η Google- και γι’ αυτό το λόγο η Google κατέβαλε πέρυσι 12,6 δισεκατομμύρια δολάρια στους εκδότες, ενώ ανακατεύθυνε δωρεάν 10 δισεκατομμύρια κλικ το μήνα στις ιστοσελίδες των εκδοτών.
Αυτός είναι επίσης ο λόγος που, εδώ και χρόνια, η Google συνεργάζεται στενά με τον κλάδο της Δημοσιογραφίας για να αντιμετωπίσει προκλήσεις- κλειδιά. Συγκεκριμένα, συνεργάστηκε με τον κλάδο για να παρουσιάσει το πρόγραμμα ανοιχτού τύπου Accelerated Mobile Pages (AMP) που σκοπό έχει να βελτιώσει τις υπηρεσίες διαδικτύου για φορητές συσκευές, το Flexible Sampling για να συμβάλει στην εύρεση περιεχομένου ειδησεογραφίας στην μηχανή αναζήτησης Google, την πλατφόρμα Google News Lab για να παρέχει στις ομάδες σύνταξης εκπαίδευση και συντακτικές συνεργασίες, καθώς και την πρωτοβουλία Digital News Initiative για να συνεισφέρει καινοτομία στον κλάδο της Δημοσιογραφίας στην Ευρώπη.
Η Google έχει επενδύσει πολύ χρόνο και ενέργεια σε αυτές τις συνεργασίες, αλλά η σκληρή αλήθεια είναι ότι όλα αυτά μπορεί να μην είναι αρκετά. Γίνεται όλο και πιο δύσκολο να ξεχωρίσουμε τι είναι αυθεντικό και τι όχι στο Διαδίκτυο. Τα επιχειρηματικά μοντέλα των δημοσιογραφικών ομίλων συνεχίζουν να αλλάζουν δραστικά. Η γρήγορη εξέλιξη της τεχνολογίας συνεχίζει να αποτελεί πρόκληση για όλους τους οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένων των δημοσιογραφικών ομίλων, για να συμβαδίσουν.
Χρειάζεται να γίνουν περισσότερα και, γι’ αυτόν το λόγο η Google παρουσιάζει την πρωτοβουλία Google News Initiative (GNI), την προσπάθεια της να βοηθήσει την Δημοσιογραφία να ανθίσει στην ψηφιακή εποχή. Η παρουσίαση του GNI σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο στην 15χρονη δέσμευση της Google απέναντι στον κλάδο της Δημοσιογραφίας. Το GNI θα ενσωματώσει όλες τις ενέργειές της για την συνεργασία με τον κλάδο της Δημοσιογραφίας- όλα τα προϊόντα, τις συνεργασίες και τα προγράμματα- συμβάλλοντας στη φιλοδοξία της Google να χτίσει ένα ισχυρότερο μέλλον για την Ειδησεογραφία.
Η πρωτοβουλία GNI οικοδομήθηκε πάνω στις προσπάθειες αυτές και εμβαθύνει την δέσμευση της εταιρείας στον κλάδο της Δημοσιογραφίας, που αντιμετωπίζει δραματικές αλλαγές σε ό,τι αφορά τους τρόπους που δημιουργείται, καταναλώνεται και αμείβεται. Το GNI θα επικεντρωθεί σε 3 στόχους:
- Την ανάπτυξη και ενίσχυση της ποιοτικής δημοσιογραφίας στις πλατφόρμες της Google
- Την ενεργοποίηση νέων επιχειρηματικών μοντέλων για την υποστήριξη της ποιοτικής δημοσιογραφίας
- Την ενίσχυση των ειδησεογραφικών ομίλων μέσω τεχνολογικών καινοτομιών
Ανάπτυξη και ενίσχυση της ποιοτικής δημοσιογραφίας στις πλατφόρμες της Google
Τα τελευταία χρόνια, η Google συνεργάζεται με τους εκδότες προκειμένου να αυξηθεί η εγκυρότητα και το ποιοτικό περιεχόμενο, και να περιοριστεί η ροή της παραπληροφόρησης και των ανακριβειών.
Στις πλατφόρμες της, η Google έχει επικεντρωθεί στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης κατά τη διάρκεια έκτακτων γεγονότων. Αναξιόπιστες πηγές συχνά εκμεταλλεύονται τα έκτακτα γεγονότα της επικαιρότητας και αναρτούν στις πλατφόρμες της Google ανακριβές περιεχόμενο, αυξάνοντας την πιθανότητα να εκτεθούν οι χρήστες σε αυτό. Γι’ αυτό το λόγο, η Google έχει εκπαιδεύσει τα συστήματά της να αναγνωρίζουν αυτά τα γεγονότα και να προσαρμόζονται με βάση το πιο έγκυρο περιεχόμενο. Παρόμοιες προκλήσεις υπάρχουν και στο YouTube, γι’ αυτό και ακολουθούνται παρόμοιες προσεγγίσεις, κατά τις οποίες το σχετικό περιεχόμενο επισημαίνεται από επαληθευμένες πηγές ειδήσεων στην κατηγορία "Top News".
Επίσης, η Google συνεργάζεται κατ’ ευθείαν με ειδησεογραφικούς ομίλους για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης. Στο πλαίσιο αυτό, παρουσιάζεται το Disinfo Lab μαζί με το First Draft για να καταπολεμήσουν την παραπληροφόρηση κατά τη διάρκεια εκλογών και έκτακτων γεγονότων της επικαιρότητας. Για να βοηθήσουν τους καταναλωτές να διακρίνουν το αληθινό γεγονός από τις ανακρίβειες στο Διαδίκτυο, η Google συνεργάζεται με το Poynter Institute, το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και την Ένωση Τοπικών Μέσων Ενημέρωσης, για την εκκίνηση του MediaWise, ενός project των ΗΠΑ που σχεδιάστηκε για να βελτιώσει την κριτική σκέψη των νέων καταναλωτών.
Η Disinfo Lab συνεχίζει το έργο της με το First Draft, που περιλαμβάνει το CrossCheck FR του περασμένου έτους. Η συγκεκριμένη φωτογραφία είναι από μια εκπαίδευση επαλήθευσης των ειδήσεων κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας στη Γαλλία πέρυσι.
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου