Ερευνητές του Monash University ανακοίνωσαν έναν σχεδιασμό για τις μπαταρίες λιθίου - θείου, για τον οποίο ισχυρίζονται πως προσφέρει την καλύτερη απόδοση που έχει καταγραφεί ποτέ για μπαταρίες τέτοιου τύπου. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, μια τέτοια μπαταρία θα μπορούσε να δώσει αυτονομία έως 5 ημερών στα smartphones και έως 1000km στα ηλεκτρικά οχήματα. Παράλληλα, η κατασκευή της είναι δραματικά πιο φτηνή σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μπαταρίες και πολύ πιο φιλική για το περιβάλλον.
Το κλειδί για την κατασκευή της μπαταρίας τους ήταν η αναδιοργάνωση των μοριακών δεσμών του θείου στις καθόδους, έτσι ώστε να μπορούν να διαχειριστούν μεγαλύτερο φορτίο χωρίς επιπτώσεις στη χωρητικότητα, την απόδοση και τη σταθερότητα τους. Για να τα καταφέρουν, δανείστηκαν κάποια στοιχεία από την αρχιτεκτονική που ακολουθείται στην παραγωγή σκόνης απορρυπαντικού.
Η επόμενη πρόκληση (και προς τιμήν τους το παραδέχονται) είναι να προχωρήσουν σε παραγωγή της μπαταρίας τους, για να μην μείνει ακόμα μία καλή ιδέα που γεννιέται και πεθαίνει μέσα σε ένα ερευνητικό εργαστήριο. Η διαδικασία να φύγει κάτι από το ερευνητικό επίπεδο για να μπει στην παραγωγή δεν είναι και ό,τι πιο εύκολο, διότι μπορεί να είναι προκύψουν αναγκαίες αλλαγές στον σχεδιασμό ή απλά να μην είναι εφικτό ένα προϊόν να παραχθεί μαζικά.
Στην περίπτωση του Monash, ωστόσο, τα πράγματα φαίνονται αρκετά πιο ελπιδοφόρα σε σύγκριση με άλλες παρόμοιες περιπτώσεις. Το Ινστιτούτο Fraunhofer στη Γερμανία έχει ήδη προχωρήσει την παραγωγή δοκιμαστικών μπαταριών λιθίου - θείου και ο στόχος είναι να γίνουν δοκιμές σε οχήματα και ηλιακά πάρκα στην Αυστραλία αργότερα μέσα στο 2020 (αρκεί να υπάρχει Αυστραλία μέχρι τότε…).
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου