Οι Έλληνες αγαπούν το μοναδικό πνεύμα των Χριστουγέννων, αλλά τα εορταστικά ψώνια δεν φαίνεται να είναι μία από τις πλέον ξεκούραστες εμπειρίες για αυτούς. Από τη μία, εστιάζουν στην εύρεση των πιο ξεχωριστών δώρων, από την άλλη, έχουν στο μυαλό τους να μην βγουν εκτός budget κατά τις αγορές της τελευταίας στιγμής. Αυτές και άλλες παρεμφερείς έγνοιες κατατάσσουν τους Έλληνες ανάμεσα στους πλέον αγχωμένους κατοίκους στην Ευρώπη – σύμφωνα με την πρόσφατη σχετική έρευνα από την PayPal και την Kantar Millward Brown. Περίπου τα δύο τρίτα των Ελλήνων εκφράζουν την ανησυχία τους για το πως να κρατήσουν τον προϋπολογισμό τους εντός ελέγχου. Υπάρχει άραγε τρόπος να κάνουν τα εορταστικά ψώνια τους με πιο οικονομικό και εύκολο τρόπο, και να απολαύσουν αληθινά τη γιορτινή ατμόσφαιρα;
• Το 20% των Ελλήνων αισθάνεται άγχος ή πίεση που σχετίζεται με τα χριστουγεννιάτικα ψώνια
• Το 61% των Ελλήνων φοβάται μήπως υπερβεί το διαθέσιμο budget
• 7 στους 10 Έλληνες επωφελούνται από τις καλύτερες χριστουγεννιάτικες προσφορές σε ηλεκτρονικά καταστήματα
• Το 61% των Ελλήνων φοβάται μήπως υπερβεί το διαθέσιμο budget
• 7 στους 10 Έλληνες επωφελούνται από τις καλύτερες χριστουγεννιάτικες προσφορές σε ηλεκτρονικά καταστήματα
Η έρευνα Christmas Shopping Inconveniences διεξήχθη με τη συμμετοχή άνω των 10.000 ατόμων από 10 ευρωπαϊκές χώρες. Μια αναλυτική παρουσίαση μας δίνει μια ιδέα για την συμπεριφορά και τα συναισθήματα που συνοδεύουν τους Ευρωπαίους κατά την περίοδο των εορταστικών αγορών.
Η αναζήτηση των δώρων δεν είναι ποτέ μια εύκολη υπόθεση
Οι περισσότεροι άνθρωποι λατρεύουν τις γιορτές, και στην Ελλάδα πρόκειται όντως για μια αγαπημένη και χαρούμενη εποχή, λόγω της τοπικής κουλτούρας και νοοτροπίας. Παρά τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες, οι Έλληνες εξακολουθούν να επιδιώκουν την αγορά ενός όμορφου δώρου για τα συγγενικά και φιλικά τους πρόσωπα, διαθέτοντας περίπου 240 ευρώ συνολικά (ο ευρωπαϊκός μέσος όρος αγγίζει τα 340 ευρώ). Το γεγονός αυτό διαφαίνεται στα αποτελέσματα της έρευνας, η οποία εκτιμά ότι τα χριστουγεννιάτικα ψώνια προκαλούν άγχος σε δύο στους δέκα Έλληνες, ενώ η αναζήτηση των δώρων είναι μια συγκεκριμένη πηγή ενόχλησης για το 68%. Πρόκειται μάλιστα για το υψηλότερο ποσοστό ανάμεσα στους ερωτηθέντες Ευρωπαίους, όπου ο μέσος όρος κυμαίνεται στο 57%. Αρκετοί λόγοι υφίστανται για αυτά τα μάλλον αρνητικά συναισθήματα.
Ένα ξεχωριστό δώρο ή ένα περιορισμένο budget;
Πρώτα από όλα, οι Έλληνες δίνουν μεγάλη σημασία στη μοναδικότητα των δώρων. Το 47% ανησυχεί για την εύρεση του πλέον κατάλληλου δώρου και το 51% αγοράζει δώρα από μικρούς εμπόρους, καθώς συχνά διαθέτουν ασυνήθιστα και ξεχωριστά είδη. Εντούτοις, ενώ οι Έλληνες επιθυμούν να προσφέρουν στους αγαπημένους τους κάτι αληθινά προσωπικό και σπανίως καταφεύγουν σε τετριμμένες ή κλασικές επιλογές (27%), η νοοτροπία της «τελευταίας στιγμής», σε συνδυασμό με την οικονομική κατάσταση και τους αργοπορημένους μισθούς, αναγκάζει το 80% να κάνει τα ψώνια του λίγο πριν την «αντίστροφη μέτρηση», το τελευταίο μόλις δεκαπενθήμερο πριν από τα Χριστούγεννα, ομολογουμένως την πιο φορτωμένη εποχή της χρονιάς.
Παρόλο που το 62% προτιμά τελικά την επίσκεψη στα φυσικά καταστήματα, το μποτιλιάρισμα στους δρόμους και οι δρόμοι με μεγάλο συνωστισμό προκαλούν δυσφορία στο 59% των ερωτηθέντων, ενώ το 49% ενοχλείται από την νευρικότητα και την αγενή συμπεριφορά των υπόλοιπων πελατών σε καταστήματα. Και στο κάτω-κάτω, η αγορά των δώρων για συγγενείς και φίλους δεν είναι ο μοναδικός ευχάριστος «μπελάς» των γιορτών.
Υπάρχουν ένα σωρό άλλα πράγματα με τα οποία ασχολούμαστε οι περισσότεροι: η καθαριότητα του σπιτιού, το μαγείρεμα, τα οικογενειακά τραπέζια και οι διάφορες προσκλήσεις – και η λίστα δεν έχει τελειωμό. Όλα αυτά χρήζουν σωστού και έγκαιρου προγραμματισμού, προκειμένου μάλιστα να αποφύγουμε τα άσκοπα έξοδα. Ο φόβος της όποιας σπατάλης και ό,τι έχει να κάνει με τα οικονομικά απασχολεί το 75% των Ελλήνων, ενώ το 61% φοβάται μήπως υπερβεί το διαθέσιμο budget. Μόλις το 27% παραδέχτηκε ότι δεν ανησυχεί για τα χρήματα και τα αντίστοιχα έξοδα. Το 58% κάνει χρήση πιστωτικών καρτών και το 24% χρησιμοποιεί PayPal, ένα σημαντικό ποσοστό που δεν διαφέρει πολύ από τα ευρωπαϊκά δεδομένα.
Η λύση για τυχόν υπερβολικά έξοδα βρίσκεται στο Διαδίκτυο
Κι όμως, υπάρχει τρόπος να αγοράσει κανείς υπέροχα δώρα σε καλές τιμές. Έξι στους δέκα συμμετέχοντες στην Ελλάδα δηλώνουν ότι η online αγορά των χριστουγεννιάτικων δώρων κάνει την αναζήτησή τους μια πολύ πιο διασκεδαστική, ανέμελη και λιγότερο δαπανηρή διαδικασία. Οι εν λόγω ερωτηθέντες επεσήμαναν τα πολλά πλεονεκτήματα των διαδικτυακών αγορών: είναι εύκολο να εντοπίσεις ελκυστικότερες προσφορές (74%), καθώς και μοναδικά, δυσεύρετα ή και μη διαθέσιμα είδη στη χώρα μας, και βέβαια, δεν ξεχνάμε την δυνατότητα να αποφύγεις τα πολυσύχναστα καταστήματα (82%) τις τελευταίες δύο εβδομάδες πριν από τα Χριστούγεννα, κατά τις οποίες όλος ο κόσμος συνωστίζεται έξω στους δρόμους για ψώνια και βόλτες.
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου