τεχνολογία

Κατασκευαστές και προμηθευτές για ανάπτυξη τεχνολογίας blockchain

Με τη φήμη του απαραβίαστου και απόλυτα αξιόπιστου όσον αφορά την ασφάλεια, το blockchain βασίζεται σε μια απλή αρχή: Είναι μια τεράστια βάση δεδομένων που περιέχει πληροφορίες (μέχρι εδώ, τίποτα εξαιρετικό), εκτός από το ότι ο έλεγχός της δεν είναι συγκεντρωμένος από μια οντότητα, αλλά μάλλον ανοικτός και κοινός από όλους. Και όλες οι ανταλλαγές δεδομένων είναι διαφανείς και είναι P2P (peer-to-peer).
Και περνώντας στην είδηση, η MOBI, η Mobility Open Blockchain Initiative, έδωσε την προηγούμενη εβδομάδα συνέντευξη Τύπου στο Dubai, λέγοντας ότι οι General Motors, BMW, Renault, Robert Bosch, ZF Friedrichshafen και IBM θα βρίσκονται μεταξύ των ιδρυτικών μελών της.
Η ομάδα προωθείται από το βετεράνο της βιομηχανίας Chris Ballinger, ο οποίος τον προηγούμενο μήνα αποχώρησε από το ρόλο του CFO και επικεφαλής των υπηρεσιών κινητικότητας του Toyota Research Institute. Το Blockchain είναι «μια τεχνολογία όπου τα συστατικά του δικτύου θα είναι πανίσχυρα», δήλωσε ο Ballinger. «Εάν δεν είστε παρόντες από την αρχή, μπορεί να είναι πολύ αργά».Η κοινοπραξία θα εργαστεί για να εξασφαλίσει ότι οι υπηρεσίες που βασίζονται σε blockchain είναι συμβατές με αυτοκίνητα προερχόμενα από πολλές και διαφορετικές εταιρείες. Έτσι θα αποφευχθεί το ενοχλητικό σενάριο κατά το οποίο ένα αυτοκίνητο δεν θα μπορεί να συναλλάσσεται με ένα σύστημα διότι αυτό δεν είναι συμβατό. Θα φιλοξενήσει επίσης εκπαιδευτικά σεμινάρια για τα μέλη του.
Η τεχνολογία Blockchain θεωρείται ότι είναι ένα σύστημα χρηματοπιστωτικών συναλλαγών αδιαπέραστο σε επιβουλές επειδή χρησιμοποιεί ένα αποκεντρωμένο δίκτυο. Οι υποστηρικτές επιχειρηματολογούν λέγοντας ότι η έλλειψη μιας κεντρικής διαχειριστικής αρχής εξασφαλίζει ότι τα δεδομένα είναι ουσιαστικά απαραβίαστα. Το επιχείρημα είναι ότι, όσοι παρεισφρέουν παρανόμως θα χρειαστεί να χακάρουν πολλές τοποθεσίες αποθήκευσης δεδομένων για να αλλάξουν τις πληροφορίες.
Θα μπορούσαν όμως να υπάρξουν και πολλές πρακτικές χρήσεις για το blockchain στην αυτοκινητοβιομηχανία. Όπως η δυνατότητα για τους καταναλωτές να πληρώνουν τα διόδια και τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή να δημιουργούν δημόσια αρχεία που θα παρακολουθούν τα αυτοκίνητα και τα εμπορεύματα στην αλυσίδα εφοδιασμού. Η άνοδος της τεχνολογίας, ωστόσο, στον σκοτεινό κόσμο του κρυπτονομίσματος bitcoin, έχει κάνει ορισμένες εταιρείες διστακτικές να την υιοθετήσουν.
«Είναι η λέξη της μόδας, αλλά πολύ λίγοι άνθρωποι την καταλαβαίνουν», δήλωσε ο Sachin Lulla, επικεφαλής του τομέα αυτοκινήτου της IBM. «Για το λόγο αυτό, οι κοινοπραξίες παίζουν σημαντικό ρόλο, φέρνουν την τεχνολογία στη ζωή».
Η ZF και η IBM συνεργάζονται με την εταιρία χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών UBS στο Car eWallet, ένα σύστημα in-car payment το οποίο παρουσιάστηκε στο φετινό CES στο Las Vegas. Η EY, συμβουλευτική εταιρεία, έχει επίσης μια πλατφόρμα βασισμένη σε blockchain για την αυτοκινητοβιομηχανία. Αλλά εάν δεν υιοθετηθεί σε μεγάλη κλίμακα, το blockchain μπορεί να είναι νεκρό από την άφιξή του.
«Εάν πιέζει μόνο ένας παίκτης, θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να δρομολογηθεί για τη βιομηχανία», δήλωσε ο Teodoro Lio, επικεφαλής του αυτοκινητικού και βιομηχανικού τομέα στην Accenture, μια συμβουλευτική εταιρεία που ανήκει στην κοινοπραξία. «Δεν αρκούν μόνο δύο αυτοκινητοβιομηχανίες για να πετύχει». 
Ο αρχικός στόχος της κοινοπραξίας θα είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες να εκχωρήσουν ψηφιακές ταυτότητες στα αυτοκίνητα που βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής. Η ταυτότητα θα τους επιτρέψει να έχουν πρόσβαση σε πλατφόρμες blockchain που τρέχουν υπηρεσίες κινητικότητας. Αυτό θα μπορούσε να ξεκλειδώσει νέες ροές εσόδων για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που επιθυμούν να αποκομίσουν κέρδος από την τοποθεσία του αυτοκινήτου και τα δεδομένα των καταναλωτών.
«Έχουμε βάλει ένα μεγάλο στοίχημα στην επιχείρηση», είπε ο Lulla της IBM. Τώρα, είναι η ώρα για «να φέρουμε γρήγορα ένα οικοσύστημα εταίρων, πολύ γρήγορα».

About Freegr network

Από το Blogger.