freegr

Τεχνολογία και ηλεκτροκίνηση: Γιατί όσο καλύτερος οδηγός είσαι, τόσο λιγότερο πληρώνεις

Ηλεκτροκίνηση. Είτε ανήκεις σε εκείνους που εξετάζουν το ενδεχόμενο να προχωρήσουν στην αγορά ενός «πράσινου» οχήματος το επόμενο διάστημα, είτε δεν γνωρίζεις πολλά για τα ηλεκτρικά οχήματα, το σίγουρο είναι πως αξίζει να αφιερώσεις λίγο από τον χρόνο σου για να ενημερωθείς καλύτερα.
Διότι αν σήμερα μπορούμε να γράψουμε κάτι με σιγουριά, τότε αυτό είναι ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον της αυτοκίνησης και πως η μετάβαση στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, έχει ήδη αρχίσει.
Το αν οι Έλληνες είναι έτοιμοι να στραφούν σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον μορφές μετακίνησης, δεν το γνωρίζουμε. Όλα δείχνουν όμως, ότι κάτι αλλάζει στον τρόπο που σκέφτονται το «αύριο» των μετακινήσεών τους, ειδικότερα έπειτα από την ανακοίνωση των μέτρων για την προώθηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα.
Στην περίπτωση, λοιπόν, που διερωτάσαι πώς θα γίνει η ηλεκτροκίνηση μέρος της καθημερινότητάς μας, ποιος θα είναι ο ρόλος της ψηφιακής τεχνολογίας σε αυτό το «ταξίδι», ποιο θα είναι το «αύριο» των αστικών μετακινήσεων και πώς οι ελληνικές πόλεις μπορούν να γίνουν βιώσιμες και «έξυπνες», παρακάτω θα βρεις τις απαντήσεις στα ερωτήματά σου.
Διότι το «αύριο» στις μετακινήσεις, η αστική βιωσιμότητα, ο ρόλος της ηλεκτροκίνησης και της τεχνολογίας, ήταν τα βασικά θέματα της πρωτοποριακής διαδικτυακής συζήτησης που οργάνωσε το CNN Greece σε συνεργασία με την INTERAMERICAN, την Anytime και με την υποστήριξη του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας, υπό τον συντονισμό της Σοφίας Μαυραντζά. Η online εκπομπή πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή εκπροσώπων της πολιτείας και ειδικών στο θέμα της μετακίνησης και είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Το γιατί θα το μάθεις παρακάτω.
Τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση
Τι συμβαίνει με την αγορά των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα και ποιες είναι οι αλλαγές οι οποίες θα λάβουν χώρα στην Ελλάδα το επόμενο διάστημα σε ό,τι αφορά στον τρόπο που μετακινούμαστε;
Σύμφωνα με τον υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος μίλησε στο CNN Greece, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει ουσιαστικά αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Για αυτό ακριβώς, «πρέπει να καταβληθεί κάθε προσπάθεια να δημιουργηθεί αυτή η αγορά». Όπως ανέφερε, «αυτή είναι η εξέλιξη της αγοράς», σημειώνοντας παράλληλα πως το κομμάτι της ηλεκτροκίνησης θα επεκταθεί και στις δημόσιες μεταφορές καθώς και ότι οι «πράσινες» μεταφορές είναι μια από τις βασικές συνιστώσες του Ταμείου Ανάπτυξης της ΕΕ, όπως φάνηκε και από τις αποφάσεις που ελήφθησαν πρόσφατα στις Βρυξέλλες. Για τον ίδιο τον κ. Χατζηδάκη, η προώθηση της ηλεκτροκίνησης είναι μία πολιτική η οποία θα στηριχθεί από την ΕΕ και προς αυτή την κατεύθυνση κινείται πλέον και η ελληνική κυβέρνηση, όπως φάνηκε και από το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε από τη Βουλή.
«Από τη μία πλευρά δίνουμε οικολογικά μπόνους στους πολίτες, ώστε να γίνει πιο ελκυστική η αγορά των ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων και από την άλλη, δημιουργούμε όλες τις αναγκαίες υποδομές, δηλαδή τοποθετούμε φορτιστές, σε συνεννόηση με όλους τους παράγοντες της αγοράς», ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης. Μιλώντας δε για τα κίνητρα που θα δοθούν, τόνισε ότι το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση προβλέπει υψηλές επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων -επιδότηση 20% της τιμής αγοράς για οχήματα που κοστίζουν έως 30.000 ευρώ και 15% για τα πιο ακριβά με πλαφόν σε κάθε περίπτωση τις 6.000 ευρώ- καθώς και φορολογικά μπόνους τόσο για τις εταιρείες όσο και για τους ιδιώτες.
Πώς η ψηφιακή τεχνολογία μας επιτρέπει να απολαμβάνουμε δικαιότερα ασφάλιστρα
Την ίδια ώρα, για τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου INTERAMERICAN, Γιάννη Καντώρο, η λύση για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης βρίσκεται στη συνεργασία.
«Υπάρχουν λύσεις στα προβλήματα αρκεί να συσπειρωθούμε όλοι», ανέφερε χαρακτηριστικά, τονίζοντας στο CNN Greece πως στην INTERAMERICAN, «θεωρούμε ότι είναι χρέος μας να συμμετέχουμε στον προβληματισμό, συνεργαζόμενοι με όλους τους φορείς». Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τον ίδιο, στην εποχή που ζούμε διαμορφώνεται μια νέα κατάσταση και ένας νέος τρόπος ζωής, βασισμένος στην ψηφιακή εμπειρία.
Όπως εξήγησε, με βάση την ψηφιακή τεχνολογία και τις εφαρμογές που είναι διαθέσιμες και στην ελληνική αγορά, σήμερα μπορούμε να γνωρίζουμε με πραγματικά δεδομένα πώς οδηγεί ένας άνθρωπος. Έτσι, εκείνος που οδηγεί σωστά, μπορεί να απολαμβάνει δικαιότερα ασφάλιστρα και παράλληλα, να βελτιώσει την οδική του συμπεριφορά.
Πώς όμως αλλάζει στην πραγματικότητα η τεχνολογία τα δεδομένα στις μετακινήσεις μας και την οδική ασφάλεια; Σύμφωνα με τον Πάνο Κούβαλη, Mobility and Convenience Tribe Leader της INTERAMERICAN, τα επόμενα χρόνια θα δούμε μια επανάσταση στο θέμα της μετακίνησης. Για την ακρίβεια, θα έχουμε «έξυπνα» αυτοκίνητα και αυτόματα οχήματα και η τεχνολογία θα αλλάξει την κινητικότητα και τις μετακινήσεις στις πόλεις.
Θετική ήταν και η άποψη του Γιώργου Γιαννή, συγκοινωνιολόγου, καθηγητή ΕΜΠ και επικεφαλής του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας, σε ό,τι αφορά στον ρόλο της τεχνολογίας για το μέλλον της μετακίνησης. Όπως είπε, η Ελλάδα τα τελευταία δέκα χρόνια έχει προοδεύσει σημαντικά στο κομμάτι της οδικής ασφάλειας, αλλά βρίσκεται ακόμη μακριά από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και να αλλάξει αυτό, «οφείλουμε και εμείς να αλλάξουμε συμπεριφορές και να αποκτήσουμε ακόμη καλύτερους δρόμους». Σύμφωνα με τον ίδιο πάντως, η εξέλιξη της τεχνολογίας, η ανάπτυξη «έξυπνων» συστημάτων μεταφορών, καθώς και η πρόοδος στην επιστήμη των δεδομένων και την τεχνητή νοημοσύνη, θα μπορούσαν να συμβάλλουν σημαντικά στην προληπτική αντιμετώπιση του μείζονος παγκόσμιου κοινωνικού προβλήματος των οδικών ατυχημάτων.
int1
Με έμφαση στην αστική βιωσιμότητα
Στη σημασία της αστικής βιωσιμότητας αναφέρθηκε από την πλευρά του ο δήμαρχος της Αθήνας, Κώστας Μπακογιάννης.
Αναφερόμενος στον «Μεγάλο Περίπατο» ο ίδιος είπε πως «η Αθήνα κάποιες φορές είναι μία πόλη εχθρική προς τον άνθρωπο, για αυτό ξεκινήσαμε αυτή τη μεγάλη παρέμβαση». «Το κάναμε με μία νέα θεματολογία και μεταξύ άλλων, υιοθετήσαμε τον τρόπο σκέψης πολλών άλλων πόλεων του πλανήτη», ανέφερε, σημειώνοντας πως «δεν είναι κάτι εύκολο» αλλά, «είναι μια αλλαγή προς το καλύτερο που την έχουμε μεγάλη ανάγκη για να ξανακερδίσει η Αθήνα τη θέση που της αξίζει».
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν και οι δηλώσεις που έκανε ο Δήμαρχος Τρικκαίων και πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Δημήτρης Παπαστεργίου. Ο ίδιος σημείωσε στο CNN Greece, ότι μία πόλη μπορεί να είναι βιώσιμη και πιο ανθρώπινη χωρίς αυτοκίνητα, ενώ μίλησε επίσης και για τη σημαντική στήριξη που έλαβε σε αυτή την προσπάθειά του, αναφερόμενος συγκεκριμένα στον ρόλο του Ομίλου INTERAMERICAN, που ασφάλισε δωρεάν τα λεωφορεία χωρίς οδηγό που κυκλοφορούν στην πόλη.
Μπορεί, λοιπόν, η νοοτροπία των Ελλήνων να μην έχει αλλάξει ακόμη σημαντικά σε ό,τι αφορά στην ηλεκτροκίνηση και το θέμα της αστικής βιωσιμότητας όμως, η αρχή έχει ήδη γίνει. Για να γίνουν οι μετακινήσεις μας πραγματικά βιώσιμες, θα πρέπει απλώς όλοι να συνεργαστούμε, ώστε να μπορούμε να απολαμβάνουμε σύντομα πιο δίκαιες και ασφαλείς επιλογές μετακίνησης και φυσικά, να ζούμε σε πόλεις περισσότερο ανθρώπινες και πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Το σίγουρο είναι πως ο ρόλος της ψηφιακής τεχνολογίας στο «αύριο» των μετακινήσεων, θα είναι καταλυτικός.

About Freegr network

Από το Blogger.