data

2,58 GB το μήνα καταναλώνουν κατά μέσο όρο οι έλληνες συνδρομητές

 


Επιταχυντής αλλαγών και στον κλάδο των κινητών επικοινωνιών αναδεικνύεται η πανδημία του κορονοϊού, αυξάνοντας κατά πολύ την χρήση των δεδομένων που διακινήθηκαν το α' εξάμηνο του 2020 κι επισφραγίζοντας τον «καίριο ρόλο των υποδομών δικτύων», όσον αφορά στη διεκπαιρέωση της ανθρώπινης επικοινωνίας και της οικονομικής δραστηριότητας σε καθημερινή βάση και υπό ακραίες συνθήκες. 

Τόσο η αύξηση όσο και η απουσία σοβαρών προβλημάτων κατά την αυξημένη χρήση, απέδειξε ότι τα δίκτυα αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ψηφιακής, οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας της χώρας, και μπορούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες των πολιτών, των επιχειρήσεων και της δημόσιας διοίκησης. 

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τα πρόσφατα στοιχεία της Ένωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ), τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους, συμπεριλαμβανομένης της περιόδου του lockdown, η χρήση δεδομένων αυξήθηκε κατά 66%. Διαφοροποιητικό στοιχείο την προαναφερθείσα περίοδο, δεδομένου ότι η αυξητική τάση προυπήρχε της πανδημίας με μικρότερο βέβαια ρυθμό, ήταν ότι συνοδεύτηκε κι από μερική αποκλιμάκωση των τιμών των data σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, το ποσοστό της οποίας προ φόρων άγγιξε το 31,8%. 

Ανοδικά κινήθηκε και ο βαθμός χρήσης δεδομένων την ίδια περίοδο, τα οποία σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΚΤ έφτασαν τα 2,58 GB ανά ενεργό συνδρομητή το μήνα, από 1,6BG που ήταν την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Η αύξηση αυτή, που φτάνει το 61%, ήταν μάλιστα πολύ μεγαλύτερη από αυτή που καταγράφηκε στις υπηρεσίες φωνής η οποία περιορίστηκε στο 4,3%, παρά τις μειώσεις των προ φόρων τιμών που στην περίπτωση των υπηρεσιών φωνής έφτασαν το 11,2% σύμφωνα με το insidergr

Όπως αναμενόταν και εξαιτίας της κατακόρυφης πτώσης των ταξιδιών σημαντική ήταν η αρνητική επίπτωση στα έσοδα του roaming (-77% το β’ τρίμηνο). Ωστόσο στο σύνολο του εξαμήνου τα έσοδα από υπηρεσίες ανήλθαν σε €888 εκ. παρουσιάζοντας μείωση 4,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Στα 120,6 εκατ. οι επενδύσεις του κλάδου το πρώτο εξάμηνο

Εν αντιθέσει μάλιστα με άλλους κλάδους που συρρικνώθηκαν την τρέχουσα συγκυρία, οι τηλεπικοινωίες παρέμεινα σταθερά ένας από τους σημαντικότερους επενδυτές της χώρας, προσφέροντας θετικά αποτελέσματα στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας παρά τη μείωση των εσόδων του καθ’ όλη τη διάρκεια της ύφεσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΚΤ, οι συνολικές επενδύσεις το πρώτο εξάμηνο του έτους έφτασαν τα 120,6 εκατ. ευρώ, με τα 67 εκατ. ευρώ να αφορούν μόνο το δεύτερο τρίμηνο όπου και εφαρμόστηκε το lockdown. Το ποσό αυτό αντιπροσωπεύει μια αύξηση της τάξης του 10% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019, επιβεβαιώνονατς την ουσιαστική συμβολή του κλάδου στην ενίσχυση της επενδυτικής δραστηριότητας της χώρας αλλά και στην ενδυνάμωση της ψηφιακής ανταγωνιστικότητας της χώρας.

«Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι η κινητή τηλεφωνία γίνεται, μέσα από καινοτόμες υπηρεσίες και εφαρμογές, εργαλείο αλληλεπίδρασης με τον νέο ψηφιακό κόσμο, παρέχοντας τη δυνατότητα βελτίωσης της καθημερινότητας των πολιτών και αύξησης της τ παραγωγικότητας των επιχειρήσεων και συμβάλλοντας σε ένα νέο μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης που θα βοηθήσει στον περιορισμό των επιπτώσεων της κρίσης και θα επηρεάσει θετικά τους ρυθμούς ανάπτυξης της οικονομίας» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην σχετική ενημέρωση της ΕΕΚΤ.

Φουντώνει ο ανταγωνισμός στην κινητή

Η χρήση δεδομένων καθώς και η πτώση των τιμών αναμένεται να συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, αφενός χάρη στα νέα πακέτα με απεριόριστη χρήση δεδομένων που λάνσαραν οι πάροχοι το καλοκαίρι κι αφετέρου λόγω του ανταγωνισμό που θα φουντώσει το αμέσως επόμενο διάστημα με την είσοδο ενός ακόμα «παίκτη» στην κινητή. 

Να θυμίσουμε ότι τα προγράμματα συμβολαίου με απεριοριστό όγκο δεδομένων για τους καταναλωτές, κυκλοφόρησαν με τιμές καλύτερες σε σχέση με το παρελθόν αλλά υψηλότερες από αντίστοιχες άλλων χωρών. Το γεγονός όμως ότι έχουν μετατραπεί σε νέο πεδίο ανταγωνισμού των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, δεν αποκλείεται να ρίξει τις τιμές.

Προς την ίδια κατεύθυνση - αυτής της μείωσης των τιμών - θα μπορούσε να οδηγήσει άλλωστε και η δραστηριοποίηση στην αγορά ενός ακόμα παίκτη. ΝΑ θυμίσουμε ότι η είσοδος της Nova στην κινητή έχει ξεκινήσει με το πιλοτικό λανσάρισμα που πραγματοποίησε το προηγούμενο διάστημα και σύντομα αναμένεται να κάνει κι επισήμως την είσοδό της στην αγορά.

Άλλωστε επιδίωξη των τηλεπικοινωνιακών παρόχων είναι να αναδιαμορφώσουν την εμπορική τους πολιτική, όσον αφορά στα προγράμματα συμβολαίου τα οποία αποτελούν την κύρια πηγή εσόδων τους και στο τέλος του 2019 αντιπροσώπευαν το 43% των συνολικών ενεργών συνδέσεων κινητής στην Ελλάδα. 

About Freegr network

Από το Blogger.