Η υπερβολή σε οποιοδήποτε τομέα είναι βλαβερή και στο gaming έχουμε δει πολλές φορές περιστατικά στα οποία χρήστες είχαν τέτοια εμμονή που ξεσπούσαν βίαια, παραμελούσαν τα μωρά τους επειδή ήταν βυθισμένοι στα παιχνίδια τους ή είδαμε ακόμα και περιστατικά θανάτου μερικές φορές επειδή ξεχνούσαν να φάνε ή να πιουν νερό καταπονώντας το σώμα τους.
Τέτοια περιστατικά οδήγησαν τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας πριν ενάμιση χρόνο να αναγνωρίσει επίσημα τον εθισμό στα βιντεοπαιχνίδια ως ψυχική διαταραχή. Μετά τις αρχικές αντιδράσεις, αποφάσισε να ερευνήσει το θέμα περαιτέρω και τώρα επιστρέφει εμμένοντας στην αρχική του απόφαση, αφού ψηφίστηκε να αναγνωριστεί επίσημα η “gaming διαταραχή” ως ασθένεια.
Συγκεκριμένα ορίζει πως αυτοί που έχουν μειωμένο έλεγχο στο gaming (συχνότητα, διάρκεια κλπ) ή δίνουν όλο και περισσότερο προτεραιότητα στα games τους έναντι άλλων καθημερινών ασχολιών και δραστηριοτήτων ή συνεχίζουν να παίζουν παρά τις αρνητικές συνέπειες στην προσωπική, οικογενειακή, εκπαιδευτική, επαγγελματική και κοινωνική ζωή, θεωρούνται πως πάσχουν από gaming διαταραχή.
Κι ενώ δεν υπάρχει αμφιβολία πως μερικές φορές υπάρχουν περιπτώσεις εθισμού που χρίζουν επαγγελματικής βοήθειας, η πλειοψηφία των αντιδράσεων συγκεντρώνεται στον τρόπο που ορίζεται η gaming διαταραχή και κυρίως της ασάφειας του ορισμού αφού περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων χωρίς κάποια μετρήσιμη παράμετρο.
Οργανισμοί όπως ο Ukie του Ηνωμένου Βασιλείου και το Entertainment Software Association των ΗΠΑ κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και καλούν τον ΠΟΥ να αναθεωρήσει την απόφασή του, καθώς η δαιμονοποίηση του gaming θα επισκιάσει τα οφέλη του.
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου