Europe

Πώς αλλάζει η νομοθεσία για το ηλεκτρονικό εμπόριο

Μέχρι το τέλος του έτους, αναμένεται η αναμόρφωση της νομοθεσίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο και την προστασία του καταναλωτή, που θα βασίζεται στις συστάσεις του ΟΟΣΑ. Όπως ανέφερε ο επικεφαλής οικονομολόγος της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού του ΟΟΣΑ Σον Ένις, οι τεχνοκράτες του οργανισμού προτετοιμάζουν ήδη και πρόκειται να καταθέσουν, τον ερχόμενο Νοέμβριο, τις συστάσεις τους για την εργαλειοθήκη Νο3, στην οποία εξετάζονται τέσσερις κλάδοι της οικονομίας. Οι τομείς αυτοί αφορούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο, στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. το χονδρεμπόριο, και τις κατασκευές. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, έχει κατατεθεί ένα πρώτο κείμενο συστάσεων του ΟΟΣΑ προς την ελληνική κυβέρνηση και ήδη ετοιμάζεται η αναμόρφωση της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή και για το e-commerce.
Οι συστάσεις αυτές εστιάζουν στα εξής: Υιοθέτηση ενιαίου ορισμού του «καταναλωτή» σε ολόκληρο το σώμα του κύριου νόμου για την προστασία του καταναλωτή (Νόμος 2251/1994). Υιοθέτηση ενιαίου ορισμού του «προμηθευτή» σε ολόκληρο το σώμα του κύριου νόμου για την προστασία του καταναλωτή. Διευκρίνιση των ορισμών και της διάκρισης μεταξύ νομικών και εμπορικών εγγυήσεων. Κατάργηση ορισμένων υποχρεωτικών απαιτήσεων που επιβάλλονται στους τελικούς (εγχώριους) πωλητές, οι οποίες συνδέονται με τις εμπορικές εγγυήσεις. Παρακολούθηση και αναθεώρηση εντός δύο ετών του τρόπου με τον οποίο λειτουργούν στην πράξη οι μηχανισμοί Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών (ADR) μεταξύ καταναλωτών και προμηθευτών, ώστε να αποφεύγονται δυνητικές καθυστερήσεις και συνωστισμοί. Απλοποίηση και κωδικοποίηση του κύριου νόμου περί προστασίας καταναλωτή και ρητή κατάργηση της παρωχημένης και μη ισχύουσας νομοθεσίας στο συγκεκριμένο τομέα. Διευκρίνιση ότι οι Ενδιάμεσοι Πάροχοι Υπηρεσιών, (περιλαμβανομένων των πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου), απαλλάσσονται της γενικής υποχρέωσης να παρακολουθούν τη νομιμότητα των πληροφοριών που διαβιβάζουν ή αποθηκεύουν, όταν παρέχουν μόνο υπηρεσία «φιλοξενίας». Ευθυγράμμιση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος με την Οδηγία ΕΕ που αυτό μεταφέρει στην ελληνική νομοθεσία.
  Στοιχεία για το e-commerce στην Ελλάδα 
Ο τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου φέρεται να υπολείπεται σε σχέση με τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως αναφερθηκε από το στέλεχος του ΟΟΣΑ. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, μόλις 6% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα - με απασχόληση 10 ατόμων και άνω - σημείωσαν διαδικτυακές πωλήσεις, το 2015, (9%, το 2014). Η αξία των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου αντιπροσωπεύει το 1% των πωλήσεών των ελληνικών επιχειρήσεων απασχόληση 10 ατόμων και άνω (2% το 2014). Σημειώνεται πως τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν 17% (15% το 2014) - τόσο σε αριθμό επιχειρήσεων όσο και σε αξία πωλήσεων. Εντούτοις, όπως σημειώνεται στην έκθεση του ΟΟΣΑ, υπάρχουν, ταυτόχρονα, ενδείξεις ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει δυναμική και στην Ελλάδα και παρουσιάζονται αυξητικές τάσεις στα βασικά μεγέθη που καθορίζουν την ανάπτυξή

About Freegr network

Από το Blogger.