τεχνολογία

Τα κινεζικά smartphones που απειλούν Apple και Samsung

Η κυριαρχία των Apple και Samsung στον κόσμο των smartphone αμφισβητούνται όπως ποτέ άλλοτε με τις κινεζικές εταιρείες να αναβαθμίζουν το πορτφόλιό τους με φθηνότερες και εξίσου καινοτόμες συσκευές απειλώντας πέρα από την πρωτοκαθεδρία τους και τα κέρδη τους.
Το πρώτο δυσοίωνο σημάδι για τους τεχνοκράτες - των οποίων τα iPhone και Galaxy κυριαρχούσαν για χρόνια στην αγορά των 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων – ήρθε πρόσφατα, όταν η Huawei Technologies Co. της Κίνας κατάφερε να πάρει την θέση  της Apple και να γίνει ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής smartphone παγκοσμίως από άποψη τεμαχίων. Πλέον στρέφει το βλέμμα της προς την νούμερο ένα εταιρεία, την Samsung, η οποία κατέγραψε απογοητευτικά κέρδη την ώρα που οι κινέζοι κατασκευαστές κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.
Ποιοι είναι όμως οι βασικοί αντίπαλοι των για χρόνια ισχυρών παικτών της αγοράς των smartphones;
Huawei: Η μεγάλη απειλή

Με έδρα στο τεχνολογικό κέντρο της Νότιας Κίνας την Σενζέν, η Huawei σταθμίζοντας τις ανάγκες των χρηστών έριξε το βάρος της στις δυνατότητες της φωτογραφικής μηχανής και πράγματι κατάφερε να εντυπωσιάσει με την συσκευή που παρουσίασε. Η ναυαρχίδα της το P20 Pro διαθέτει μια φωτογραφική μηχανή τριών φακών που σχεδιάστηκε από κοινού με τη γερμανική κατασκευάστρια φωτογραφικών μηχανών Leica, η οποία μετρά ήδη 104 χρόνια ζωής. Παράλληλα έδωσε και στο κινητό μια νέα εμφάνιση, ένα γυαλιστερό φινίρισμα στην πίσω όψη με ιριδίζουσες αποχρώσεις του μπλε, γνωστό ως Twilight, διαφοροποιώντας το προϊόν της από τα λοιπά μονότονα smartphones της αγοράς.

Όπως και οι περισσότερες κινεζικές συσκευές, το P20 Pro έχει ακόμα ένα πλεονέκτημα: είναι φθηνότερο από τους βασικούς ανταγωνιστές του. Στα καταστήματα λιανικής πώλησης της Κίνας κοστίζει περίπου 800 δολάρια, 200 δολάρια δηλαδή λιγότερα από το iPhone X των 1.000 δολαρίων κι όπως φαίνεται κι από το Galaxy Note 9 της Samsung, το οποίο θα κυκλοφορεί μέσα στην βδομάδα στην Νέα Υόρκη κι αναμένεται να κοστίζει 1.200 δολάρια σύμφωνα με διεθνή τεχνολογικά Ενημερωτικά Μέσα. Επιχειρώντας σε περισσότερες από 170 χώρες, η Huawei κατάφερε να ξεπεράσει την Apple σε αποστολές smartphones παρότι μάλιστα δεν δραστηριοποιείται στην αγορά των ΗΠΑ. Να υπενθυμίσουμε ότι οι ανησυχίες που εκφράστηκαν για την ιδιωτικότητα των χρηστών και την ασφάλεια δεν της επέτρεψαν να επιτύχει μια συμφωνία διανομής των συσκευών της στην αμερικανική αγορά.

Xiaomi: Η καλύτερη επιλογή για τους «κυνηγούς» των καλών τιμών
Η Xiaomi, με έδρα στο Πεκίνο, δεν ντράπηκε καθόλου να αντιγράψει την Apple, από την εμφάνιση των κινητών της μέχρι και το κόνσεπτ των καταστημάτων της. Όπως και η Apple, η Xiaomi προσπάθησε να δημιουργήσει το δικό της οικοσύστημα, εγκαινιάζοντας το δικό της app store και τη δική της εφαρμογή streaming για μουσική. Τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, η Apple έτρεξε να προλάβει την κινεζική εταιρεία σε ορισμένα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά των έξυπνων κινητών τηλεφώνων όπως η οθόνη με περιορισμένα περιθώρια την οποία η Xiaomi εφάρμοσε πρώτη.

Όπως ήταν αναμενόμενο τα τηλέφωνα της Xiaomi είναι επίσης πολύ φθηνότερα από τα λοιπά μεγάλα ονόματα. Το τελευταίο της μοντέλο - το MIX 2S – πωλείται για περίπου 500 δολάρια και διαθέτει διπλή κάμερα, κεραμικό σώμα και οθόνη χωρίς περιθώρια (bezel-free). Σε μια προσπάθεια για περαιτέρω ώθηση μάλιστα η εταιρεία έχει στρατολογήσει τον κινέζοκαναδό ηθοποιό Κρις Γου (Kris Wu) – κάτι σαν την κινεζική εκδοχή του Justin Bieber – ως πρέσβη των προϊόντων της.
Transsion / Tecno: Το τηλέφωνο που κατακτά την Αφρική
Μπορεί οι καταναλωτές σε ΗΠΑ και Ευρώπη ή ακόμα και στην Κίνα να μην έχουν δει ποτέ ένα τηλέφωνο Transsion, ωστόσο ο κατασκευαστής με έδρα την Σενζέν έχει καταφέρει να κατακτήσει την Αφρική. Ιδρυθείσα το 2006, η εταιρεία έβαλε το πρώτο της στοίχημα στην αναπτυσσόμενη αγορά smartphone της αφρικανικής ηπείρου και δημιούργησε την πρώτη γραμμή συναρμολόγησης των κινητών της στην Αιθιοπία. Έκτοτε κατάφερε να εξελιχθεί στον κορυφαίο κατασκευαστή κινητών συσκευών της Αφρικής, με τρία από τα 10 τηλέφωνα που πωλούνται να τα Tecno Mobile, το εμπορικό σήμα της Transsion.
Το Spark 2 μοντέλο της εταιρείας διαθέτει πλήρη οθόνη, σύστημα αναγνώρισης προσώπου και φωτογραφική μηχανή με καλά χαρακτηριστικά ενώ κοστίζει μόνο 100 δολάρια στο Jumia, την γνωστή αφρικανική ιστοσελίδα λιανεμπορίου. Η Transmission προσπέρασε Samsung και Apple και κατάφερε να γίνει ο μεγαλύτερος παίκτης κινητής τηλεφωνίας στην Αφρική με τις αποστολές smartphone στην εν λόγω ήπειρο να φτάνουν τα 12 εκατομμύρια συσκευές τα τρία πρώτα τρίμηνα του περασμένου έτους, σύμφωνα με την Canalys.

Oppo: Ο βασιλιάς οθόνης

Ακολουθώντας κατά πόδας τις Huawei και Xiaomi στην κινεζική αγορά, η Oppo ξεκίνησε την εταιρική ζωή της ως κατασκευάστρια συσκευών αναπαραγωγής ήχου MP3 και DVD, προτού αποφασίσει να στραφεί με τη σειρά της στα έξυπνα κινητά τηλέφωνα. Αφότου κατέκτησε την κινεζική αλλά και την ινδική αγορά προωθώντας φτηνά smartphones με καλά χαρακτηριστικά επέκτεινε το δίκτυο της και στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ευρώπη.
Η Oppo έκανε το ευρωπαϊκό ντεμπούτο της τον Ιούνιο με το Find X το οποίο κόστιζε 999 ευρώ (1.154 δολάρια) στο Παρίσι. Αυτό που ξεχωρίζει στο, ακριβό για τα δεδομένα της, τηλέφωνο είναι η οθόνη του, η οποία καταλαμβάνει το 93,8% του σώματος του κινητού τηλεφώνου, σε σύγκριση με το 81,5% που καταλαμβάνει η οθόνη στο iPhone X. Οι κάμερες του κινητού της Oppo βαθμολογήθηκαν εξίσου καλά από τους χρήστες ειδικά από τους millennials λάτρεις των selfies.

Vivo: Στην αιχμή της τεχνολογίας 

Μπορεί Οppo και Vivo να είναι ανταγωνίστριες στα smartphone, ωστόσο ιδρυτής και των δύο εταιρειών είναι ο επιχειρηματίας Ντουάν Γιόνγκπινγκ. ΠΑρότι ανταγωνίστριες λοιπόν και οι δύο εταιρείες κατάφεραν να επεκταθούν στην κινεζική αγορά πουλώντας τηλέφωνα καλής ποιότητας με καλή διάρκεια ζωής της μπαταρίας σε φθηνότερη τιμή από τους βασικούς ανταγωνιστές - Apple και Samsung. Σήμερα η Vivo προσπαθεί να αξιοποιήσει αυτή την επιτυχία και εκτός κινεζικών συνόρων με βασικό στόχο την Ινδία.
Στα επιτεύγματά της περιλαμβάνεται η κυκλοφορία του λεπτότερου smartphone παγκοσμίως - του X1 - το 2012 και η παροχή hi-fi ήχου που της έδωσε το πλεονέκτημα στην αγορά της Κίνας και της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Και οι δύο εταιρείες στοχεύουν τους Millennials, επιλέγοντας διασημότητες για να προμοτάρουν τα τηλέφωνά τους και διατηρώντας τις συσκευές τους σε προσιτές τιμές. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι με το μέσο κόστος ενός iPhone X, μπορείτε να αγοράσετε τέσσερα τηλέφωνα Vivo.

Το τελευταίο smartphone της Vivo - το NEX - διατίθεται από περίπου 570 δολάρια έως 730 δολάρια στην Κίνα στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας και η αναλογία της οθόνης τους φτάνει το 91,2%
OnePlus: Η μεγάλη αγάπη των Hipster

Με κομψή εμφάνιση και διπλή κάμερα ικανή να βγάζει «αιθέριες» φωτογραφίες, η OnePlus έχει καταφέρει να κερδίσει το κοινό της και εκτός Κίνας, διατηρώντας την τιμή ανταγωνιστική και τα χαρακτηριστικαά του τηλεφώνου σε καλό επίπεδο. Σύμφωνα μάλιστα με το thenexweb.com. η εταιρεία κατάφερε να δημιουργήσει την «πιο επιθυμητή συσκευή στον κόσμο»...

Αυτό βέβαια που μετέτρεψε το  OnePlus σε μια πολύ καλή επιλογή που ξεχωρίζει είναι η ταχύτητά του. Σε αρκετές δοκιμές έχει αποδειχτεί καλύτερο από το iPhone X, αφού διαθέτει ελαφρύτερο λειτουργικό σύστημα που εκτελεί μόνο βασικές λειτουργίες. Ωστόσο οι χρήστες μπορούν να το εμπλουτίσουν αγοράζοντας ξεχωριστά adds-on ανάλογα με τις ανάγκες τους. Όπως και τα περισσότερα από τα παραπάνω κινεζικά smartphones, το OnePlus 6 είναι φθηνότερο από τις συσκευές των Apple και Samsung – με τιμή που φτάνει τα 500 δολάρια.

About Freegr network

Από το Blogger.