Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής, σε σύστασή της που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Pediatrics, επισημαίνει ότι τα παλιά καλά παιγνίδια, όπως κούκλες, τρενάκια, αυτοκινητάκια, χνουδωτά ζωάκια, τουβλάκια, μπογιές, βιβλία, επιτραπέζια παιγνίδια και τα παζλ, δίνουν συνήθως στα μικρά παιδιά περισσότερη ελευθερία να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους, να ενισχύσουν τη δημιουργικότητά τους, να εξασκήσουν τις ικανότητές τους στην επίλυση προβλημάτων και να μάθουν να αλληλοεπιδρούν με τους άλλους γύρω τους. Διεθνώς εδώ και δύο δεκαετίες, παρατηρείται σημαντική στροφή προς τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και μάλιστα από πολύ μικρές ηλικίες.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ — ΜΠΕ, αυτό έχει ως συνέπεια να κερδίζουν συνεχώς έδαφος τα ηλεκτρονικά παιγνίδια και τα εικονικά, χωρίς δηλαδή φυσική υπόσταση, από βιντεοπαιγνίδια σε κινητές συσκευές έως ψηφιακά ζωάκια που λένε ιστορίες, αντί για τους ίδιους τους γονείς. Τα παιχνίδια αυτά, μπορεί να συνοδεύονται με την ταμπέλα «εκπαιδευτικό», ωστόσο «αυτό που τα παιδιά χρειάζονται είναι περισσότερο ποιοτικό χρόνο και αλληλεπίδραση με τους γονείς τους μέσα από τα παιγνίδια», δήλωσε ο αναπληρωτής καθηγητής παιδιατρικής Άλαν Μέντελσον του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης.
Οι παιδίατροι δεν δαιμονοποιούν τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Επισημαίνουν ότι εφόσον τα παιδιά έχουν πρόσβαση σε τέτοια παιχνίδια με μέτρο, τότε δεν είναι επιβλαβή και πάντα υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα αντικαθιστά τις αλληλεπιδράσεις των γονιών με τα παιδιά. Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής συμβουλεύει να μη γίνεται καμία χρήση οθόνης για μωρά και παιδάκια έως 18 μηνών, πολύ περιορισμένη χρήση για τις ηλικίες 18 έως 24 μηνών και χρήση όχι πάνω από μία ώρα τη μέρα για παιδιά δύο έως πέντε ετών.
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου