Πολλά έχουν γραφτεί για τις προσπάθειες της Apple να πουλήσει περισσότερα πράγματα στους ανθρώπους που κατέχουν 1,4 δισεκατομμύρια iPhones και άλλα προϊόντα της εταιρείας. Όμως, για να συνεχίσει να αναπτύσσεται, η εταιρεία θα χρειαστεί επίσης να ενδυναμώσει έναν αδύναμο "μυ": να πουλήσει προϊόντα στα δισεκατομμύρια άλλων ανθρώπων που δεν διαθέτουν συσκευές της Apple.
Το αίνιγμα της Apple έγκειται στο γεγονός ότι οι τρεις μεγάλες αγορές των gadget της -smartphones, προσωπικοί υπολογιστές και tablet- είναι στάσιμες.
Για να συνεχίσει να αναπτύσσεται, η εταιρεία προσπαθεί να πουλήσει στους υφιστάμενους πελάτες της περιφερειακά και υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των συνδρομών της Apple Music, των εφαρμογών Apple Watch και των ασύρματων ακουστικών AirPods.
Τα έσοδα από το βοηθητικό hardware της Apple, καθώς και οι υπηρεσίες και εφαρμογές που σχετίζονται με το διαδίκτυο, συνεισέφεραν το 22% των εσόδων στο τελευταίο τρίμηνο της εταιρείας. Αυτό είναι καλό, αλλά να θυμάστε ότι τα περισσότερα από αυτά τα περιφερειακά προϊόντα αγοράζονται από άτομα που ήδη διαθέτουν συσκευές Apple και οι πωλήσεις νέων συσκευών δεν αυξάνονται πολύ, αν αυξάνονται καθόλου
Εν τω μεταξύ, η εταιρεία αγνοεί σε μεγάλο βαθμό δισεκατομμύρια μη χρήστες συσκευών της Apple.
Περίπου το 85% των νέων smartphones που πωλούνται διαθέτουν λειτουργικό Android. Ένα παρόμοιο ποσοστό των νέων προσωπικών υπολογιστών τροφοδοτείται από τα Windows. Η Apple πωλεί μια μικρή μειοψηφία hardware που συνδέει τηλεοράσεις με το Διαδίκτυο.
Ωστόσο, ορισμένα προϊόντα και υπηρεσίες της Apple, όπως η εφαρμογή Health, το iMessage, τα Apple News και το Apple Watch, λειτουργούν πραγματικά μόνο με τις συσκευές Apple. Άλλα προϊόντα, όπως τα AirPods, το HomePod και η Apple Music, λειτουργούν και με συσκευές διαφορετικές από εκείνες που κατασκευάζει η Apple, αλλά δεν χρησιμοποιούνται ιδιαίτερα.
Η ερευνητική εταιρεία Consumer Intelligence Research Partners δήλωσε ότι δεν πιστεύει ότι είχε ποτέ έναν χρήστη συσκευής Android με AirPods στα δείγματα των καταναλωτών στις έρευνές της. Συγκριτικά, το 8% περίπου των χρηστών iPhone των ΗΠΑ έχουν AirPods. Η App Annie εκτιμά ότι η εφαρμογή Apple Music είναι εγκατεστημένη σε ένα χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό συσκευών που λειτουργούν με το Android της Google. (Η εταιρεία mobile data και analytics δεν έχει στοιχεία σχετικά με το πόσα από τα 50 εκατομμύρια συνδρομητές της Apple Music δεν είναι ιδιοκτήτες iPhone.) Η εφαρμογή Apple Music έχει χαμηλή βαθμολογία 3,5 αστεριών στο κατάστημα εφαρμογών του Google Play.
Οι άνθρωποι που δεν είναι ήδη λάτρεις του hardware της Apple αποτελούν ένα τεράστιο δυνητικό κοινό για πολλά από τα προϊόντα της εταιρείας, ιδιαίτερα για τις ψηφιακές υπηρεσίες της. Με την ανάπτυξη να είναι ολοένα και πιο δύσκολο να επιτευχθεί, η Apple δεν έχει την πολυτέλεια να τους αντιμετωπίζει ως "δευτεροκλασάτους” πια.
Ο χρόνος τρέχει και η Apple πρέπει να καθορίσει τη στρατηγική της πέρα από το δικό της hardware. Η εταιρεία αναμένεται να ανακοινώσει τη Δευτέρα μια νέα υπηρεσία για την online ψυχαγωγία βίντεο και άλλη μία για συνδρομές ειδήσεων. Δεν είναι σαφές εάν ή πώς η Apple σκοπεύει να κάνει τις προσφορές της διαθέσιμες σε άτομα που δεν διαθέτουν συσκευή Apple.
Εάν η Apple κάνει τις νέες προσφορές της διαθέσιμες μόνο για τα δικά της προϊόντα, αυτό θέτει ένα φυσικό, αλλά ακόμα υψηλό, ανώτατο όριο στον αριθμό πιθανών συσκευών. Και είναι ι ενοχλητικό. Φανταστείτε να έχετε πρόσβαση σε μια ταινία Apple που μπορείτε να παρακολουθήσετε μόνο σε ένα iPhone και όχι στην τηλεόραση στην κρεβατοκάμαρά σας. Φανταστείτε να πληρώνετε για ειδήσεις και περιοδικά προσβάσιμα μέσω Internet και να μην μπορείτε να τα διαβάσετε στον υπολογιστή σας στη δουλειά σας.
Πιο σημαντικό, αν η Apple περιορίσει τις συνδρομές βίντεο και ειδήσεων στις δικές της συσκευές, αυτό θα υπονόμευε την επενδυτική άποψη, ότι η Apple είναι πλέον μια εταιρεία παροχής υπηρεσιών πρώτα και μετά μια εταιρεία hardware.
Ωστόσο, υπάρχουν ενδείξεις ότι η Apple δεν επιθυμεί να περιορίσει τη διανομή στα δικά της προϊόντα. Η Apple Music είναι διαθέσιμη στο Echo της Amazon.com Inc., και η εταιρεία έχει συμφωνίες να επιτρέψει στις τηλεοράσεις να έχουν πρόσβαση σε βίντεο από την Apple μέσω διαδικτύου.
Οποιαδήποτε λογική εταιρεία θα ήθελε να έχει το μεγαλύτερο δυνατό κοινό για τις υπηρεσίες της στο διαδίκτυο. Αλλά η Apple, τουλάχιστον στην εποχή του iPhone, δεν είχε ποτέ ασχοληθεί πολύ με την παραγωγή προϊόντων που λειτουργούν καλά σε όλες τις συσκευές του κόσμου.
Αυτό είναι πρόβλημα της Google, ή του Facebook ή του Netflix. Και είναι δύσκολο να αφήσει κανείς πίσω τις παλιές συνήθειες.
Γι’ αυτό, όταν θα παρακολουθώ την εκδήλωση της Apple τη Δευτέρα, ανυπομονώ να δω αν η εταιρεία θα ασχοληθεί τόσο με τους φαν της, όσο και με τα δισεκατομμύρια ανθρώπων που δεν είναι ήδη πελάτες της Apple
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
0 Post a Comment:
Δημοσίευση σχολίου